۱۰۰ شرکت انگلیسی تحریم علیه روسیه را دور زدند

۱۰۰ شرکت انگلیسی تحریم علیه روسیه را دور زدند
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز از اعتراف بیش از ۱۰۰ شرکت انگلیسی به نقض تحریم‌های انگلیس علیه روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین خبر داد.
کد خبر : ۱۵۷۰۸۱

به گزارش ایبنا؛ روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با استناد به آمار‌های رسمی نوشت، بیش از ۱۰۰ شرکت انگلیسی اعتراف کرده‌اند، تحریم‌های انگلیس علیه روسیه را از زمان آغاز جنگ اوکراین نقض کرده‌اند.

 

بر اساس پاسخ به درخواست آزادی اطلاعات که توسط شرکت حقوقی «پینسنت ماسونس» جمع‌آوری شده است، در مجموع، ۱۲۷ شرکت به صورت داوطلبانه به دولت انگلیس اعتراف کرده بودند، تحریم‌های مرتبط با روسیه را تا هفدهم ماه می‌نقض کرده‌اند.

 

این شرکت‌ها به دفتر اجرای تحریم‌های مالی (OFSI) که مسئول نظارت بر اجرای تحریم‌ها و دنبال کردن نقض تحریم‌هاست، اعتراف کرده‌اند.

 

شرکت‌های انگلیسی با اعتراف داوطلبانه نقض تحریم‌ها و همکاری در تحقیقات می‌توانند در جریمه‌های دولتی تخفیف دریافت کنند.

 

سخنگوی دفتر اجرای تحریم‌های مالی گفت: «ما هنگام ارزیابی هرگونه اقدام اجرایی احتمالی، هر تلاش مرتبط را به عنوان یک عامل کاهش‌دهنده (جریمه) در نظر می‌گیریم.»

 

به گزارش فایننشال تایمز، لندن بیش از ۱۶۰۰ فرد و شرکت وابسته به روسیه را به عنوان بخشی از «شدیدترین» تحریم‌هایی که مسکو تاکنون با آن مواجه بوده، تحریم کرده است.

 

با این حال، بنا بر اعلام شرکت حقوقی «پینسنت ماسونس»، مجازات‌های بی‌سابقه علیه یک اقتصاد بزرگ در مقایسه با تحریم‌های اعمال‌شده علیه کشور‌های دیگر، برای کسب‌و کار‌های انگلیسی چالش‌برانگیزتر بوده است.

 

استیسی کین، یک کارشناس جرایم مالی دریک شرکت حقوقی، می‌گوید، (اثر) بسته‌های تحریمی روسیه در خارج از این کشور به شکلی شدیدتر نسبت به تحریم سایر کشور‌ها احساس شده است.

 

وی افزود، افراد و نهاد‌های روسی در خارج روسیه ردپا‌هایی داشتند که اگر شما به ایران و سوریه نگاه کنید چنین ارتباط‌هایی میان اقتصاد‌ها نمی‌بینید.

 

به گفته این کارشناس، جریمه‌های نقض تحریم‌ها می‌تواند از عدم اقدام یا نامه هشدار تا مجازات مدنی یا پیگرد کیفری متغیر باشند، در حالی که جریمه‌های مالی سقفی ندارند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر