پیشروی بریکس به سوی بازآرایی نظم مالی جهانی و پایان دادن به وابستگی به دلار

پیشروی بریکس به سوی بازآرایی نظم مالی جهانی و پایان دادن به وابستگی به دلار
ائتلاف بریکس در حال پیشروی است تا نظم مالی جهانی را از غرب به شرق منتقل کند.
کد خبر : ۱۵۷۰۹۵

به گزارش ایبنا از وبگاه Watcher. Guru، کشور‌های در حال توسعه دریافته‌اند که آمریکا آن‌ها را از تبدیل شدن به کشور‌های توسعه‌یافته باز می‌دارد.

آمریکا کارخانه‌هایی را به کشور‌های در حال توسعه می‌فرستد تا از نیروی کار ارزان برای شرکت‌های چندملیتی استفاده کنند و با این اقدام، از استقلال مالی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

یکی از این کشورها، بنگلادش است که به تازگی اعتصاب تمام‌عیار کارگران را از سر گذرانده است. برند‌های مد آمریکایی مانند H&M و Zara لباس‌های خود را در بنگلادش تولید می‌کنند؛ اما فقط روزی ۲ دلار به عنوان دستمزد کارگران کارخانه پرداخت می‌کنند.

این کارگران در حال حاضر، خواهان افزایش دستمزد خود به روزی ۶ دلار هستند؛ اما مدیران کارخانه‌ها قصد دارند روزی ۲.۷ دلار به آن‌ها بپردازند؛ یعنی فقط ۰.۷۰ دلار افزایش برای کار سخت آنان.

این اقدام، کشور‌های در حال توسعه را فقیر نگه می‌دارد و امکان استقلال مالی آن‌ها را از بین می‌برد؛ احتمال دارد این وضعیت معکوس شود و کارگران آمریکایی فشار اقتصاد جهانی را احساس کنند.

در حال حاضر، بریکس قصد دارد وارد عمل شود و از راه تقویت ارز‌های محلی خود نظم مالی جهانی را کنترل کند؛ این ائتلاف به دنبال پایان دادن به وابستگی به دلار آمریکا و تضعیف قدرت این کشور در سطح بین‌المللی است.

کاهش رشد دلار آمریکا به کشور‌های در حال توسعه کمک می‌کند تا اقتصاد و ارز‌های محلی خود را تقویت کنند؛ در نتیجه؛ جهان دیگر مجبور نخواهد بود برای شغل به آمریکا وابسته باشد و کارگران قادر خواهند بود دستمزدی منصفانه دریافت کنند.

کشور‌های عضو بریکس به دنبال ایجاد درآمدی برابر برای کارگران کشور‌های در حال توسعه با کشور‌های غربی و از بین بردن تفاوت‌ها هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر