بانک رژیم صهیونیستی: کمبود نیروی انسانی در طول جنگ ۶۰۰ میلیون دلار در هفته هزینه دارد

بانک رژیم صهیونیستی: کمبود نیروی انسانی در طول جنگ ۶۰۰ میلیون دلار در هفته هزینه دارد
ذخایر بانک مرکزی رژیم صهیونیستی به ۱۹۱.۲ میلیارد دلار کاهش یافت.
کد خبر : ۱۵۷۱۰۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اقتصاد اسرائیل به دلیل کمبود نیروی انسانی که در طول جنگ با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به شدت تحت تأثیر منفی قرار گرفت، هفتگی ۲.۳ میلیارد شِکل (۶۰۰ میلیون دلار) آسیب می‌بیند.

این بانک توضیح داد که این هزینه‌ها ناشی از بسته شدن بسیاری از مدارس در سراسر کشور و تخلیه حدود ۱۴۴۰۰۰ کارگر از مناطق نزدیک مرز‌های غزه و لبنان و فراخوانی سربازان ذخیره برای خدمت است.

روزنامه "گلوبوس" - متخصص در امور اقتصادی رژیم اشغالگر - گزارش داد که گزارش ماهانه اداره کار اسرائیل نشان می‌دهد که تعداد اسرائیلی‌هایی که در اکتبر گذشته برای ثبت نام بیکار درخواست کرده اند، حدود ۷۰ هزار نفر بوده است.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ذخایر خارجی در اکتبر گذشته ۷.۳ میلیارد دلار کاهش یافت و به ۱۹۱.۲ میلیارد دلار رسید.

 

این در شرایطی است که این بانک به دنبال حمایت از شِکِل پس از شروع جنگ با غزه است.

بانک رژیم صهیونیستی - چند روز پیش - اعلام کرد که در اکتبر گذشته ۸.۲ میلیارد دلار ارز فروخته است.

با آغاز تجاوز به غزه - بیش از یک ماه پیش - بانک مرکزی اشغالگر صهیونیستی برنامه‌ای به ارزش ۳۰ میلیارد دلار برای فروش ارز برای جلوگیری از وخامت شدید نرخ ارز شِکِل آغاز کرد و این اولین باری بود که ارز خارجی فروخته شد.


در اکتبر گذشته، کسری بودجه اسرائیل به طور ماهانه ۳۹۷ درصد افزایش یافت، در حالی که پس از عملیات "طوفان الاقصی" هزینه‌های جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه افزایش یافته است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر