اقتصاد اسرائیل فرو می‌ریزد؟

اقتصاد اسرائیل فرو می‌ریزد؟
اقتصاد اسرائیل از کمبود بودجه، بی پولی و عدم حاکمیت رنج می‌برد و به دلیل نبود گردشگری و سفر فرو می‌ریزد.
کد خبر : ۱۵۷۱۶۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، رئیس اداره محلی در شهرک «ایلات» می‌گوید اقتصاد در حال آسیب است و گردشگری و سفر‌ها متوقف شده است و «شبکه ۱۳» تأیید می‌کند که «وضعیت اقتصادی بر نیرو‌های ارتش تأثیر می‌گذارد».

ایال هوروویتز، تحلیلگر امور اقتصادی کانال ۱۳ اسرائیل گفت: ارتش اسرائیل افرادی را در پشت جبهه داخلی نگه داشته است که از نظر اقتصادی در رنج هستند.

وی افزود: صد‌ها هزار سرباز وظیفه به پشت سر نگاه می‌کنند و می‌بینند که خانواده‌های آن‌ها از نظر اقتصادی در رنج هستند و این موضوع به شدت آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه رئیس اداره محلی در شهرک ایلات گفت: اقتصاد از کمبود بودجه، بی پولی و عدم حاکمیت رنج می‌برد و به دلیل نبود گردشگری و سفر فرو می‌ریزد و رستوران‌ها از کار می‌افتند.»

وب سایت اسرائیلی "یدیعوت آحرونوت" پیشتر گزارش داده بود: فروشگاه‌ها و رستوران‌ها در ایلات خالی هستند زیرا اسرائیلی‌ها نمی‌دانند فردا چه خواهد شد. آن‌ها در حال پس انداز هم هستند. 

ایلات بر گردشگری به عنوان منبع اصلی درآمد خود متکی است و شامل هزاران هتل و رستوران لوکس است اما امروز به مرکزی برای فرار اسرائیلی‌ها از موشک‌های مقاومت فلسطین تبدیل شده است.

رئیس اداره محلی ایلات از پذیرش بیش از ۶۰۰۰۰ اسرائیلی از ۷ اکتبر خبر داد و پیشتر هشدار داده بود که شهر با توجه به این تعداد زیاد شهرک نشینان در آن فرو خواهد ریخت.

وزارت دارایی اسرائیل هم تخمین زد که هزینه کل جنگ مستقیم و غیرمستقیم، امنیتی و غیرنظامی به حدود یک میلیارد شِکِل (۲۵۰ میلیون دلار) در روز می‌رسد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر