استفاده صهیونیست‌ها از کارت‌های اعتباری ۸۰ درصد کاهش یافت

استفاده صهیونیست‌ها از کارت‌های اعتباری ۸۰ درصد کاهش یافت
میزان استفاده اسرائیلی‌ها از کارت‌های اعتباری در شهرک‌های صهیونیست‌نشین همجوار غزه ۸۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۵۷۱۹۱

به گزارش ایبنا، تارنمای شبکه اسرائیلی «مکان» می‌گوید: جنگ غزه بر زندگی اقتصادی اسرائیلی‌ها تأثیر گذاشته است و داده‌ها نشان می‌دهد که میزان استفاده از کارت‌های اعتباری نسبت به روز‌های عادی حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است.

 

این شبکه با اشاره به اینکه استفاده از کارت اعتباری در شهرک‌های سدیروت و کریات شمونه (در مرز سرزمین‌های اشغالی با غزه) از زمان عملیات روز شنبه هفتم اکتبر فلسطینی‌ها تاکنون حدود ۸۰ درصد نسبت به قبل کاهش یافته است، گفت: در شهرک‌های نتیفوت، عسقلان، بئر السبع و نهاریا به میزان ۴۰ درصد کاهش یافته است.

 

این گزارش بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت تسویه اعتباری شبای رژیم صهیونیستی در صبح امروز یکشنبه منتشر شده و آورده است که کاهش بیشتر استفاده از کارت‌های اعتباری در شهرک‌هایی رخ داده که ساکنان آنجا تخلیه شده‌اند و همچنین در شهر‌هایی که بیشتر در معرض موشک پراکنی‌های مقاومت قرار دارند که شهرک‌های نتیفوت، عسقلان، بئر السبع و نهاریا از جمله آنهاست.

 

«امیر یارون»، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی هم دیروز تأکید کرد که جنگ در نوار غزه «بیش از حد انتظار» برای این رژیم هزینه دارد و بر بودجه آن فشار وارد می‌کند.

 

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیوینستی در کنفرانس صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن گفت که جنگ در نوار غزه شوک بزرگ برای اقتصاد اسرائیل بود و بیش از حد انتظار برای اسرائیل هزینه دارد.

 

وی افزود: جنگ، بدون شک پیامد‌های مالی خواهد داشت و بر بودجه فشار وارد می‌کند.

 

یارون گفت: انتظار می‌رود که رشد تولید ناخالص داخلی اسرائیل در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ حدود ۱ درصد کاهش یابد، در حالی که احتمالا نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی تا پایان سال ۲۰۲۴ به بیش از ۶۵ درصد افزایش یابد، در حالی که این رقم قبل از جنگ کمتر از ۶۰ درصد بود.

 

یارون تصریح کرد که این برآورد‌ها بر این اساس است که جنگ ادامه دارد و البته تنها در جنوب اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) متمرکز باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر