22 آبان 1402 - 11:17
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی؛

بانکداری هوشمند فراتر از خدمات بانکی الکترونیکی/ ۱۶ نشست علمی در همایش بانکداری الکترونیک برگزار می‌شود

بانکداری هوشمند فراتر از خدمات بانکی الکترونیکی  ۱۶ نشست علمی در همایش بانکداری الکترونیک برگزار می‌شود
موضوع اصلی همایش گذار به بانکداری هوشمند عنوان شده که در حال حاضر از مقوله الکترونیکی‌سازی و تسهیل مبادلات فراتر رفته است.
کد خبر : ۱۵۷۲۱۶

پیمان قربانی؛ رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در نشست خبری دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، با اشاره به ضرورت هوشمندسازی تامین مالی و خدمات بانکی؛ اظهار کرد: موضوع اصلی همایش گذار به بانکداری هوشمند عنوان شده که در حال حاضر از مقوله الکترونیکی‌سازی و تسهیل مبادلات فراتر رفته است.

 

وی ادامه ادامه داد: حرکت به سمت بانکداری هوشمند در راستای شخصی سازی خدمات بانکی برای مشتریان مورد توجه و تمرکز این دوره از همایش بانکداری الکترونیک است. تحولات تکنولوژی در دهه‌های اخیر سرعت بالایی داشته که حوزه بانکی هم در این مسیر پیشتاز بوده است.

 

قربانی با بیان اینکه بانکداری الکترونیک از دهه ۸۰ به این عرصه ورود پیدا کرده است تصریح کرد: نظام‌های پرداخت به ویژه نظام‌های پرداخت الکترونیک گسترش پیدا کرد و افق‌های جدیدی به روی نظام بانکی باز شده است که یکی از آن‌ها بانکداری هوشمند است. به عنوان مثال پرداخت یارانه‌ها و سیاست‌های حمایتی دولت بدون بانکداری الکترونیک قابلیت اجرا نداشت.

 

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: مقوله بانکداری هوشمند به این موضوع اشاره دارد که بانک‌ها بتوانند خدمات بانکی را براساس ویژگی‌ها و شرایط مشتریان، شخصی سازی کنند که قطعا اثر خود را بر تامین مالی خواهد گذاشت و طبیعتا در فعالیت‌های اقتصادی نیز موثر خواهد بود.

 

به گفته قربانی، امسال در همایش بانکداری الکترونیک ۱۶ نشست علمی برگزار خواهد شد. همچنین ۲۰۲ مقاله دریافت شده که ۵۲ مقاله پذیرفته و ۳۰ مقاله در همایش ارائه می‌شود. در جشنواره دکتر نوربخش نیز ۳۲ طرح با محور‌های کاربردی در بانکداری هوشمند ارائه شده است.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر