بودجه جنگ، نتانیاهو را بین بازار و سیاست گیر انداخته است

بودجه جنگ، نتانیاهو را بین بازار و سیاست گیر انداخته است
آژانس آمریکایی «بلومبرگ» اعلام کرد: جنگ غزه برای اسرائیل بیش از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت هزینه‌بر شده است.
کد خبر : ۱۵۷۲۳۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» گزارش داد که جنگ غزه برای «اسرائیل» بیش از آنچه در ابتدا پیش بینی می‌شد هزینه بر است.

این آژانس خاطرنشان کرد که جنگی که اسرائیل علیه حماس به راه انداخته است برای اقتصاد «حدود ۲۶۰ میلیون دلار در روز» هزینه دارد. در همین حال پرداخت پول به مدارس مذهبی افراطی و سایر اهداف مورد حمایت راست‌گرایان در ائتلاف حاکم، منجر به افزایش فشار بر نیامین نتانیاهو است.

این مساله همچنین نشان داد که جنگ برای اسرائیل بیش از آنچه که در ابتدا انتظار می‌رفت هزینه‌بر شده است و بر امور مالی عمومی فشار وارد می‌کند.

بر اساس آنچه این آژانس گفت: «برنامه هزینه‌های اسرائیل شامل به اصطلاح بودجه ائتلاف یا مخارج اختیاری است که به پنج حزبی که دولت نتانیاهو را تشکیل می‌دهند، اختصاص می‌یابد.»

بلومبرگ خاطرنشان کرد که "یک ردیف بودجه ۱۴ میلیارد شِکل (۳.۶ میلیارد دلار) در ماه مه گذشته تصویب شد و به مدارس دینی اختصاص خواهد یافت" و توضیح داد که "سایر پروژه‌های مورد حمایت رژیم، شامل توسعه شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی است. "

به گزارش بلومبرگ، تخصیص ویژه بخش کوچکی از کل بودجه برای دوره ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را نشان می‌دهد، و در زمانی که اسرائیل با بدترین جنگ نیم قرن اخیر خود مواجه است، این امر به نشانه‌ای از اولویت‌های رقابتی تبدیل شده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر