23 آبان 1402 - 14:31
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

حمایت از تولید با اوراق گواهی سپرده خاص/ یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی اقتدار و وحدت ملی است

حمایت از تولید با اوراق گواهی سپرده خاص  یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی اقتدار و وحدت ملی است
استفاده از اوراق سپرده خاص کاری بسیار مطلوب است چرا که مشارکت پذیر بوده، اهرمش منابع مردم و سود واقعی در آن پیش‌بینی شده است.
کد خبر : ۱۵۷۲۷۷

به گزارش ایبنا، سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران، گفت: مقام معظم رهبری تقریبا یک دهه است که موضوع اقتصاد را مهم و اساسی در زمره مهم کشور معرفی کرده است و در نامگذاری سال‌ها عمدتا از واژه اقتصاد و مباحث مرتبط با اقتصاد استفاده کرده‌اند. یکی از مؤلفه‌ها و سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد تبیین فرمودند، بحث اقتصاد مقاومتی است.

 

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی را فرمودند، اقتصاد درون‌زا و برون نگر؛ در اینجا یعنی اقتصادی که اهل تکثر باشد و اقتصادی که متمایل به رشد باشد نقطه سالی که هر طرحی نو داشته باشد و اقتضائات جهان را هم رصد و مد نظر قرار دهند. اما تعابیر دیگری از این اقتصاد می‌توان به عمل آورد آن هم اقتصادی که با فعل و انفعالات حاکم بر جهان آسیب پذیر نباشد. گرچه اقتصاد به ماهو برای پیشرفت ملی موضوعیت دارد. اما اساساً یکی دیگر از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی اقتدار و وحدت ملی است.

 

مرتضوی افزود: با اقتداری که در عرصه بین‌الملل برای جمهوری اسلامی ایران نیز بوجود آمده است و با انسجام و اعتقادی که در امور مختلف وجود دارد اقتصاد از وضعیت شرطی بودن خارج شده و تبدیل به یک اقتصاد مقاوم شده است. به رغم تمام تحریم‌ها و سخت‌گیری‌هایی تقریبا بالغ بر یک میلیون و پانصد و ششصد هزار بشکه صادرات نفت خام در روز صادر می‌شود بنابراین اگر ما بتوانیم نفت را به محصولات با ارزش افزوده تبدیل کنیم اقتصاد کشور جهش قابل توجهی خواهد داشت.

 

وزیرتعاون در ادامه با اشاره به اینکه این ابزار جدیدی که در بانک رفاه ایجاد شده احساسم این است که یک طرح نو مبتکرانه و با خلاقیت‌های ویژه است. یکی از مشکلاتی که اساسا اقتصاد‌ها با آن مواجه هستند این است که اقتصاد از مسیر اصلی خارج و سوداگری و سفته بازی در حوزه اقتصاد رایج شده؛ بنابراین در راستای ترویج بانکداری اسلامی و با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موضوع تأمین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور به جهت ایجاد کارآفرینی توسط بانک‌ها محقق می‌شود.

 

وی در پایان گفت: استفاده از اوراق گواهی سپرده خاص کاری بسیار مطلوب است، چرا که اولاً مشارکت پذیر است، اهرمش منابع مردم است و یکی دیگر از ویژگی‌های آن اینکه سود واقعی در آن پیش بینی شده است و به نوعی مشارکت در تولید است. به نظر می‌رسد که هدایت منابع مردم به سمت اقتصاد مولد از دستاوردهای این ابزار جدید در راستای حمایت از تولید است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر