حضور پررنگ بورس تهران در فدراسیون بورس های اروپا - آسیایی

حضور پررنگ بورس تهران در فدراسیون بورس های اروپا - آسیایی
در نشست مجمع عمومی فیاس در آلماتی، پایتخت قزاقستان، بورس تهران پیشنهاد ایجاد سامانه برای ارتباط سریع و به هنگام اعضا را مطرح کرد.
کد خبر : ۱۵۷۲۹۰

به گزارش ایبنا، طبق اعلام سازمان بورس تهران، محمود گودرزی- مدیر عامل بورس تهران و عضو هیت مدیره فیاس- به همراه هیاتی از مدیران و اعضای هیات مدیره بورس تهران در نشست هیات مدیره و مجمع عمومی فدراسیون بورس‌های اروپا ـ آسیایی حضوری پر رنگ داشت و پیشنهاداتی را مطرح کرد.

در مجمع عمومی فیاس، رئیس هیات مدیره فیاس و نماینده بورس قزاقستان به عنوان میزبان به اعضا خوشامد گفت و پس از آن دبیر کل فیاس، صورت‌های مالی حسابرسی شده مربوط به سال ۲۰۲۲ و اهداف محقق شده در این سال را به اطلاع حاضران رساند.

در این رویداد اعضای فدراسیون عملکرد یکساله دبیرخانه و کمیته‌ها را ارزیابی کرده و برنامه پیش‌بینی شده سال بعد و بودجه‌بندی آن بررسی و تصویب شد.

همچنین، بودجه و اهداف فدراسیون در سال ۲۰۲۴ مطرح شد و مورد تصویب اعضا قرار گرفت. در این نشست، اعضا در خصوص عضویت اعضای جدید به توافق رسیدند.

گفتنی است؛ پس از اجلاس عمومی، نمایندگان بورس‌ها و نهاد‌های مالی در خصوص رویداد‌های جاری و رویکرد‌های آتی بازار‌های خود به بحث و گفتگو پرداختند.

در ادامه، مدیرعامل بورس تهران پیشنهاد ایجاد سامانه‌ای بر روی یکی از شبکه‌های مجازی یا در محیطی مشخص را عنوان کرد تا به این ترتیب، ارتباط اعضای هیات مدیره و دیگر اعضای فدراسیون، خارج از جلسات معمول، به طور سریع و به هنگام میسر شود.

گودرزی درخصوص فعالیت‌های بورس تهران، اهداف و برنامه‌های جدید به انجام رسیده، به ویژه بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای سخنرانی کرد.

شایان ذکر است مقرر شد نشست بهاره سال ۲۰۲۴ به میزبانی بورس ازبکستان در شهر تاشکند برگزار شود. همچنین، دبیرخانه فیاس امکان برگزاری دو رویداد «آموزش در محل» را برای سال ۲۰۲۴ در دو شهر مختلف بررسی کرده و به اطلاع خواهد رساند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر