وضعیت مالی خانواده‌های آمریکایی بدتر از قبل کروناست

وضعیت مالی خانواده‌های آمریکایی بدتر از قبل کروناست
جدیدترین تحقیقات فدرال رزرو آمریکا نشان می‌دهد ۸۰ درصد خانواده‌های این کشور منابع مالی خود را طی بحران کرونا هزینه کرده اند.
کد خبر : ۱۵۷۳۷۷

به گزارش ایبنا به نقل از یاهو فاینانس، جدیدترین تحقیقات فدرال رزرو آمریکا اطلاعات نگران کننده‌ای را از خانواده‌های آمریکایی مخصوصاً ۲۰ درصدی که عضو ثروتمندان نیستند ارائه داده است. این گروه بزرگ از خانواده‌های آمریکایی پس‌انداز‌های خود را طی بحران کرونا هزینه کرده و حالا سرمایه‌های نقدی کمتری نسبت به قبل از این بحران در اختیار دارند.


۸۰ درصد خانواده‌های آمریکایی از ماه ژوئن حساب‌های بانکی کوچکتر و سرمایه‌های نقدی کمتری نسبت به مارس ۲۰۲۲ در اختیار دارند. این در حالیست که آمریکایی‌ها طی بحران کرونا به خاطر حمایت مالی دولت و فرصت‌های محدود هزینه‌ای، ذخایر مالی بالایی داشتند.

تحقیقات فدرال رزرو کاهش سریع این ذخایر مالی را مخصوصاً در بین گروه‌های کم درآمدتر نشان می‌دهد. در حالی که تمام گروه‌های درآمدی با کاهش موجودی نقدی نسبت به اوج ۲۰۲۱ مواجه هستند، اما نابرابری بین آن‌ها قابل توجه است. منابع مالی ثروتمندان آمریکا که یک پنجم جمعیت آن را تشکیل می‌دهند حدود ۸ درصد بالاتر از سطح قبل از بحران کروناست. اما دو پنجم جمعیت که فقیرترین‌ها را شامل می‌شوند ۸ درصد کاهش منابع مالی داشته‌اند و ۴۰ درصد بعدی که جزو طبقه متوسط هستند هم با کاهش شدید موجودی نقدی خود نسبت به قبل از بحران کرونا مواجه شده‌اند.


هزینه کرده خانواده‌های آمریکایی موتور محرک اقتصاد برای جلوگیری از رکود است، اما خالی شدن ذخایر مالی خانواده‌ها نگرانی در مورد رکود اقتصاد را افزایش داده است.


علی رغم چالش‌های به وجود آمده برای خانواده‌ها، ارزش خالص منابع مالی آمریکایی‌ها حدود ۵.۵ تریلیون دلار در سه ماهه دوم سال جاری میلادی افزایش یافته و رکورد جدیدی ثبت کرده است. البته این افزایش بیشتر مربوط به بازار مسکن و بازار بورس است که ثروتمندان جامعه در آن مشارکت دارند.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر