بزرگترین بازرگان نفت جهان به ونزوئلا بازگشت

بزرگترین بازرگان نفت جهان به ونزوئلا بازگشت
گروه ویتول که بزرگترین شرکت بازرگانی نفت مستقل جهان است، یک ابرنفتکش برای بارگیری نفت از ونزوئلا استخدام کرده است.
کد خبر : ۱۵۷۳۷۹

به گزارش ایبنا، ویتول ابرنفتکش گوستاویا اس را استخدام کرده که قادر است دو میلیون بشکه نفت حمل کند و طبق آمار رصد کشتی ها، این ابرنفتکش، اکنون در مسیر خود به سمت خلیج مکزیکو است. گوستاویا اس، به قیمت ۱۱ میلیون دلار کرایه شده و قرار است نفت ونزوئلا را اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر، بارگیری کند.

بازگشت شرکت‌های بازرگانی نفت بزرگ جهان به ونزوئلا، پس از لغو موقتی تحریم‌های آمریکا علیه این کشور آمریکای لاتین در ماه گذشته، صورت گرفته است.

آمریکا در اکتبر، اکثر تحریم‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا را برای تشویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شکل منصفانه در سال ۲۰۲۴، لغو کرد. یک مجوز عمومی شش ماهه از سوی وزارت خزانه داری آمریکا صادر کرده است که مبادلات مالی در بخش نفت و گاز ونزوئلا را مجاز می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است: این مجوز تنها در صورتی تمدید خواهد شد که دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، به تعهدات خود تحت نقشه راه انتخاباتی عمل کند.

این مجوز تا ۱۸ آوریل سال ۲۰۲۴ معتبر است و تولید، دریافت، فروش و صادرات نفت یا گاز از ونزوئلا و تمهید مربوط به کالا‌ها و خدمات و همچنین پرداخت پول برای کالا‌ها یا خدمات مربوط به فعالیت‌های بخش نفت یا گاز در ونزوئلا را مجاز می‌کند.

پس از تسهیل تحریم‌ها، شرکت‌های بزرگ بازرگانی کالا به تجارت نفت ونزوئلا بازگشته اند که صاحب بزرگترین ذخایر نفت قطعی در جهان است.

بعضی از بزرگترین شرکت‌های بازرگانی نفت مستقل اکنون محموله‌های نفت ونزوئلا را به خریداران از جمله آمریکایی‌ها عرضه می‌کنند. شرکت‌های بزرگ بازرگانی کالا همچنین قرارداد‌هایی برای خرید نفت از واسطه‌های مورد تائید شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا منعقد کرده اند.

گروه گانوور نخستین شرکت بزرگ بازرگانی بود که یک ابرنفتکش حامل نفت ونزوئلا را به پالایشگاه‌های آمریکایی عرضه کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، رویترز هفته گذشته با استناد به اسناد و اظهارات چهار منبع آگاه گزارش کرده بود گانوور و شرکت ترافیگورا پس از خرید نفت از واسطه‌های مورد تائید شرکت نفتی دولتی PDVSA، به محموله‌های نفت ونزوئلا دسترسی پیدا کرده اند.

 

منبع:ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر