27 آبان 1402 - 17:12
دولت برای ارتقای امنیت غذایی کودکان وارد عمل شد:

یارانه ۶۰۰ هزار تومانی تا یک میلیونی دولت برای امنیت غذایی کودکان

یارانه ۶۰۰ هزار تومانی تا یک میلیونی دولت برای امنیت غذایی کودکان
دولت برای هر کودک دارای اختلال ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان اعتبار بیشتر در کالابرگ آن‌ها لحاظ خواهد کرد.
کد خبر : ۱۵۷۴۱۵

به گزارش ایبنا؛ یکی از طرح‌های راهبردی دولت سیزدهم مربوط به امنیت غذایی است. ارائه کالابرگ الکترونیکی گام کلانی در حوزه تحقق این طرح راهبردی بود که از ابتدای سال جاری آغاز شد.

 

دولت سیزدهم در تازه‌ترین اقدام خود در راستای تحقق طرح راهبردی امنیت غذایی، افزایش رفاه زندگی مردم و خصوصا دهک‌های کم‌درآمد جامعه، طرحی را به مرحله اجرا رسانده که به واسطه آن، به خانوار‌های دهک‌های ۱ تا ۷ که نمودار‌های رشد کودکان آن‌ها دچار اختلال است، ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان اعتبار بیشتر برای خرید اقلام غذایی تعلق می‌گیرد.

 

در این طرح، بیش از ۱۲۳ هزار خانوار توسط وزارت بهداشت شناسایی و به وزارت تعاون معرفی شده‌اند تا در دایره مشمولین این طرح قرار بگیرند. به ازای هر بچه دارای مشکل در رشد در دهک‌های ۱ تا ۵، یک میلیون تومان و برای دهک شش و هفت، ۶۰۰ هزار تومان به مبلغ کالابرگ الکترونیک‌شان افزوده خواهد شد.

 

این مبلغ به ازای هر یک کودک دارای مشکل رشد است و اگر خانواده‌ای ۲ یا چند فرزند داشته باشد، به تمامی آن‌ها این مبلغ اختصاص پیدا می‌کند. طرح امنیت غذایی کودکان ۶ ماه تا ۶ سال را در برمی‌گیرد.

 

۱۱ قلم طرح کالابرگ شامل لبنیات، شیر، ماست، پنیر، تخم‌مرغ، پروتئین‌ها شامل گوشت‌مرغ و گوشت‌قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند و برنج بود و اکنون به این لیست میوه و سبزیجات نیز اضافه شده است.

 

خانواده‌های مشمول این طرح از طریق پیامک‌های اطلاع‌رسانی در جریان این اقدام قرار خواهند گرفت. راه دیگر برای اطلاع از مشمول بودن در این طرح، نصب برنامه «شما» (شبکه ملی اعتبار) است.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر