چین جانشین ژاپن در صادرات خودرو شد

چین جانشین ژاپن در صادرات خودرو شد
چین در ۱۰ ماهه نخست سال جاری حدود ۴ میلیون خودرو به بازار‌های اصلی صادر کرده است.
کد خبر : ۱۵۷۴۳۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، «وانگ شیا» رئیس شورای فرعی خودروی شورای ترویج تجارت بین‌المللی چین، گفت که چین قطعاً در سال جاری به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل خواهد شد و صادرات خودرو در ۱۰ ماهه اول به ۳.۹ میلیون دستگاه رسید.

وانگ در بیانیه‌ای در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو گوانگژو که دیروز افتتاح شد، افزود: طبق گزارش آژانس چینی شین‌هوا، صنعت خودرو در چین با وجود محیط پیچیده و خطرناک بین‌المللی، گامی قدرتمند در بازار‌های جهانی برداشته است.

در سه ماهه اول سال جاری، چین ۱.۰۷ میلیون دستگاه خودرو صادر کرد که برای اولین بار از ژاپن پیشی گرفت و به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد.

حجم صادرات در ۱۰ ماهه امسال با ۵۹.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳.۹۲ میلیون دستگاه رسید.

متوسط قیمت صادراتی هر وسیله نقلیه نیز در سه فصل اول سال ۲۰۲۳ به ۱۳۷۰۰۰ یوان (حدود ۱۹۱۰۰ دلار) در مقایسه با ۸۵۰۰۰ یوان در سال ۲۰۱۴ افزایش یافت.

وانگ گفت: در سال ۲۰۰۱، ارزش صادرات زنجیره صنعت خودرو چین تنها ۱.۵۶ میلیارد دلار بود که سهم جهانی آن تنها ۰.۶۵ درصد بود.

وانگ افزود که بازار خودروی چین در راستای اجرای یک سری سیاست‌ها برای تثبیت اقتصاد، تقویت مصرف و بازیابی تدریجی اعتماد مصرف‌کننده، فضای رشد جدیدی را در بر خواهد گرفت.

چین که به دنبال کاهش انتشار آلاینده‌ها و وابستگی خود به نفت وارداتی است، قصد دارد حدود ۲۰ درصد از خودرو‌های الکتریکی یا هیبریدی را در جهان در سال ۲۰۲۵ بفروشد و مشتاق حضور قدرتمند در اروپا برای رقابت با شرکت‌های بزرگ اروپایی است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر