28 آبان 1402 - 21:44
وزیر صمت:

روابط ایران و عمان در عالی‌ترین سطح قرار دارد

روابط ایران و عمان در عالی‌ترین سطح قرار دارد
مراسم پنجاه و سومین سالروز ملی سلطنت عمان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در تهران برگزار شد.
کد خبر : ۱۵۷۴۵۹

به گزارش خبرنگار ایبنا، ابراهیم احمد المعینی سفیر سلطنت عمان در این مراسم ضمن همدردی با مردم فلسطین و اعلام موضع کشورش در خصوص همراهی با فلسطینی‌ها به بررسی سوابق تجاری و بازرگانی عمان با جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته پرداخت و تولید هیدروژن سبز و تلاش برای دستیابی به هوای پاک را در راس برنامه‌ها قلمداد کرد.

 

در ادامه این مراسم عباس علی آبادی وزیر صنعت کشورمان نیز ضمن تبریک روز ملی آغاز سلطنت عمان گفت: روابط سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در عالی‌ترین سطح بوده و این ریشه دیرینه دارد،ولی همکاری‌های اقتصادی در شان دیگر روابط علمی و فرهنگی ما نیست؛ لذا ما آمادگی داریم برای بهبود روابط اقتصادی به طور ویژه عمل کنیم.


وی افزود: به همین دلیل در نخستین سفر کاری خود در دوران وزارت به عمان سفر کرده و آماده ایم پیشنهاد‌های عمانی‌ها را در زمینه های انرژی و صنعت و گردشگری در کمیسیون مشترک که دو هفته بعد برگزار می شود بررسی کنیم.

 

وزیر صمت اظهار داشت: ما از حضور عمانی‌ها در ایران و پیشرفت روابط اقتصادی به طور ویژه استقبال می کنیم.عمان کشوری با ثبات و همسایه‌ای بسیار خوب است. ما همواره در حال ایجاد تسهیلات برای بازرگانان و صنعت گران هستیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر