30 آبان 1402 - 19:43
در اختتامیه همایش بانکداری الکترونیک مطرح شد؛

توجه به فناوری نوین، نویدبخش تحولات بزرگی در نظام بانکی است

توجه به فناوری نوین، نویدبخش تحولات بزرگی در نظام بانکی است
ماهیار گفت:کلان داده‌ها، توجه بانک‌ها به فناوری و همچنین حضور فینتک‌ها؛ نویدبخش تحولات بزرگی در نظام بانکی است.
کد خبر : ۱۵۷۵۴۱

به گزارش خبرنگار ایبنا، علیرضا ماهیار؛ مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک در اختتامیه دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، اظهار کرد: بیش از ۱۶ نشست تخصصی و کارگاه و همچنین ارائه محصول در این همایش برگزار شد.

 

وی ادامه داد: حدودا یکسال از فرمایش مقام معظم رهبری که اشاره کردند باید در زمره ۱۰ کشور برتر باشیم، می‌گذرد. برگزاری این همایش اقدامی در جهت تحقق این فرمایش مقام معظم رهبری است. در نسل چهارم بانکداری که بانکداری بخش لاینفکی از زندگی و حیات کسب و کار‌های کشور و مردم جامعه شده است، انتخاب محور بانکداری هوشمند از مهمترین دستاورد‌های این همایش است.

 

به گفته ماهیار بسیاری از مجموعه‌های دانش بنیان، بانک‌ها و مجموعه‌های فینتکی حضور خوبی را در اجرای این برنامه داشتند و بیش از ۶ هزار نفر از این رویداد بازدید کردند. این استقبال خوب نوید این را می‌دهد که آینده بهتری در انتظار شبکه بانکی کشور است تا شاهد توسعه بانکداری در جهت هوشمندسازی باشیم.

 

وی افزود: حضور محصولات متعدد و شرکت‌کننده‌های بسیار و همچنین برنامه‌هایی که اجرا شد توقعات مخاطبان برای سال آینده را افزایش می. دهد و به همین نسبت باید در سال آینده برنامه‌های متناسبی را در نظر بگیریم.

 

ماهیار تاکید کرد: کلان داده ها،توجه بانک‌ها به فناوری و حضور فینتک‌ها نویدبخش تحولات بزرگی در نظام بانکی است. تحول دیجیتال و هوشمندسازی اقتصاد از جمله مباحث مهمی بود که در این همایش مطرح شد. 

 

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک تاکید کرد: امروز شاهد معرفی ره‌نگاشت فینتک توسط معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی بودیم که به حرکت شبکه بانکی با شتاب بیشتر به سمت هوشمند شدن کمک شایانی می‌کند.

 

وی ادامه داد: در حوزه سخت افزار و زیرساخت در شبکه بانکی اقدامات بسیار خوبی انجام شده، اما در حوزه نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها کمتر شاهد هوشمندسازی و اقدامات مناسب هستیم که با برگزاری چنین همایش‌هایی امیدواریم ضعف‌ها در این بخش برطرف شود.

 

ماهیار گفت: استقبال بسیار بیشتری را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و امیدواریم در سال آینده محصولات هوشمند را در تمام عرصه‌ها ببینیم. حذف محدودیت‌های زمانی و بروکراسی اداری و ارائه خدمات هوشمند از جمله مزایای هوشمندسازی بانک‌ها است.

 

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک تصریح کرد: به دنبال ایجاد یک هاب نوآوری در حوزه هوش مصنوعی هستیم و امروز مرکز ملی انفورماتیک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهمنامه‌ای را در این زمینه امضا کردند.

 

وی افزود: استفاده از سرویس‌های هوش مصنوعی در تمامی سطوح می‌تواند تمام خدمات بانکی را متحول کرده و ارزش آفرینی خوبی برای فعالان و مشتریان شبکه بانکی به همراه داشته باشد. امیدواریم ان شا الله با تلاش‌هایی که انجام می‌شود به زودی شاهد راه‌اندازی بانکداری هوشمند در سراسر کشور باشیم.

 

در بخش بعدی پیمان قربانی؛ رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی بیانیه اختتامیه همایش را قرائت کرد.

 

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در ادامه اظهار کرد: ۱۸ مقاله را طی ۶ نشست علمی ارائه کردیم و بسیاری از دستاورد‌های حوزه هوشمندسازی در این همایش ارائه شد. اقدامات بسیار خوبی در زمینه هوشمندسازی بانک‌ها انجام شده و در دست اقدام است.

 

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته نام این همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت بود، اما با تغییرات و تحولاتی که در حوزه بانکداری شاهد آن هستیم، تصمیم گرفتیم نام این همایش را در سال آینده به بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت تغییر دهیم.

 

به گزارش خبرنگار ایبنا، منتخبان جشنواره دکتر نور بخش نیز که جشنواره‌ای برای معرفی و سنجش نوآوری‌های برتر حوزه بانکداری است، در ادامه اختتامیه این همایش معرفی شدند. در این جشنواره ۳۲ محصول به دبیرخانه ارسال شده است که پنج طرح برتر بر اساس سه مولفه نوآورانه بودن، کاربردی بودن و سودآوری بالقوه انتخاب شدند.

برگزیدگان منتخب دهمین جشنواره دکتر نور بخش سامانه توثیق دارایی بانک صادرات ایران، سامانه وام فوری (آنلاین) بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، سامانه فَکتورینگ مطالبات قرارداری سکوی کسب و کار الکترونیک (سَککوک)، سامانه بُردار شرکت مانا افزار خاور و ریال دیجیتال شرکت ملی خدمات انفورماتیک بودند.

در انتهای این همایش نیز سه برگزیده بخش مقالات معرفی شدند. ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که هیئت داوران سه مقاله برتر را انتخاب کردند. برگزیدگان بخش مقالات نیز به ترتیب ارزیابی اثر شبکه اجتماعی افراد بر اعتبار سنجی در بانک‌ها و موسسات اعتباری- رضا حیدری و سید موسی خادمی (رتبه اول)، ارائه راهکاری جهت تشخیص تقلب در تراکنش‌های بانکی با وجود رانش مفهوم و داده‌های نامتوازن- سعیده روشنفکر و علی گلزاده (رتبه دوم) و تشخیص ویدئو‌های جعل عمیق در احراز هویت ویدئویی- ضیا بهشتی‌فرد، آزاده اشرفی و محمد حسین هاشمی‌نژاد (رتبه سوم) بودند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر