«طوفان الاقصی» باعث تضعیف فناوری در اسرائیل شد

«طوفان الاقصی» باعث تضعیف فناوری در اسرائیل شد
روزنامه بریتانیایی "فایننشال تایمز" از "کاهش شدید" در بخش فناوری اسرائیل خبر داد.
کد خبر : ۱۵۷۵۵۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، روزنامه بریتانیایی "فایننشال تایمز" در گزارشی با اشاره به "کاهش شدید" در بخش فناوری اسرائیل، تأیید کرد که انعقاد معاملات در این بخش نیز کاهش یافته است.

این اتفاق از هفتم اکتبر گذشته، آغاز نبرد «طوفان الاقصی» و تجاوزات مداوم اسرائیل به نوار غزه رخ داده است.

این روزنامه گفت که بخش سرمایه گذاری خطرپذیر در "اسرائیل" از زمان آغاز خصومت‌ها کاهش شدیدی را در انعقاد معاملات ثبت کرده است که ضربه‌ای به صنعت فناوری در رژیم اشغالی وارد کرد.

فاننشال تایمز افزود که حدود ۳۲۵ میلیون دلار از کل تامین مالی پروژه در ماه اکتبر در ۱۲۰ معامله در اسرائیل سرمایه گذاری شده است؛ و طبق داده‌های گردآوری شده توسط شرکت تحقیقات بازار محلی IVC، این رقم به نسبت ۲۳۲ معامله در سپتامبر گذشته ۱ میلیارد دلار کاهش یافته است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که اگرچه بخشی از این ممکن است به دلیل فصلی بودن یا عوامل دیگر باشد، به گفته فعالان بازار، برخی از سرمایه‌گذاران خارجی از زمان شروع درگیری، کار بر روی معاملات را کند کرده‌اند.

فایننشال تایمز به نقل از شریک مدیر صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر اسرائیلی، شیمی پرز، گفت: "برخی استارت آپ‌ها در شرف انجام معامله بودند و همه چیز خوب به نظر می‌رسید، ولی جنگ شروع شد. سرمایه گذاران رویگردان شدند و گفتند: فقط می‌خواهیم منتظر بمانیم و ببینیم.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر