16 آذر 1402 - 14:30
در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

جایگاه مناسب ایران در بانکداری دیجیتال

جایگاه مناسب ایران در بانکداری دیجیتال
یکی از ارکان مهم اقتصاد دیجیتال بانک مرکزی است که فرایند‌های رگولاتوری خودش را براین اساس تنظیم کرده تا این اقتصاد شکل گیرد.
کد خبر : ۱۵۷۶۵۹

کاظم دهقان؛ مدیرعامل سابق شاپرک در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال اقتصاد آینده کشور‌هاست، چون کشور‌ها در حال حاضر برنامه ریزی خود را بر پایه اقتصاد دیجیتال انجام می‌دهند.


وی تصریح کرد: یکی از ارکان مهم اقتصاد دیجیتال بانک مرکزی است که فرایند‌های تسهیل گرایانه و رگولاتوری خودش را براین اساس تنظیم کرده تا این اقتصاد شکل گیرد.


این کارشناس بانکداری دیجیتال ابراز داشت: طبیعتا آینده بانکداری را بانکداری دیجیتال و حوزه فن‌آورانه تشکیل خواهد داد که هم می‌تواند بهای تمام شده پول را برای بانک‌ها کاهش دهد و هم اینکه می‌تواند متور محرک ورود بانک‌ها به صنعت و جامعه باشند.


دهقان اضافه کرد: تمام مردم به سمت ظرفیت‌های بانکداری دیجیتال گام برمی‌دارند و در حال حاضر حرکت از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیک و دیجیتال را هر روزه در مسیر زندگی مردم شاهد هستیم.


وی در پایان با اشاره به این نکته که قطعا آینده بانکداری نیز بانکداری دیجیتال خواهد بود؛ گفت: بانک مرکزی نقش ویژه‌ای در بانکداری دیجیتال دارد و با توجه به اقدامات خوبی که در چند سال گذشته انجام شده شاهد حوزه تسهیل گری در بانکداری دیجیتال هستیم به طوری که از احراز هویت گرفته تا سایر موارد به شکل قابل ملاحظه‌ای پیش رفته و مناسب است؛ به شکلی که در کشور‌های منطقه و در بسیاری از کشور‌های پیشرفته نیز جایگاه بسیار مناسبی داریم.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر