آلمان یارانه برق و گاز را حذف می‌کند

آلمان یارانه برق و گاز را حذف می‌کند
وزیر دارایی آلمان اعلام کرد که کمک‌های مالی دولت این کشور برای اعمال سقف قیمت برق و گاز در پایان سال جاری میلادی پایان خواهد یافت.
کد خبر : ۱۵۷۷۰۵

به گزارش ایبنا به نقل از راشاتودی، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان در مصاحبه‌ای که قرار است امروز (یکشنبه) از یک کانال رادیویی پخش شود، اعلام کرد که کمک‌های مالی دولت این کشور برای اعمال سقف قیمت برق و گاز در پایان سال جاری میلادی پایان خواهد یافت و تا مارس ۲۰۲۴ تمدید نخواهد شد.

لیندنر گفت: از ۳۱ دسامبر سال جاری، صندوق اقتصاد و ثبات بسته خواهد شد. دیگر هیچ پرداختی از این وجوه صورت نخواهد گرفت. سقف قیمت برق و گاز نیز برداشته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، لیندنر توضیح نداد که آیا حمایت انرژی از طریق بودجه عادی در سال ۲۰۲۴ ارائه خواهد شد یا خیر.

طرح حمایت مالی برای محافظت از خانوار‌ها و مشاغل آلمانی در برابر افزایش قیمت گاز و برق پس از تصمیم دولت این کشور و بسیاری از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای کاهش واردات انرژی از روسیه پس از شروع درگیری نظامی در اوکراین اعلام شد.

پیش از این در ماه جاری میلادی، کمیسیون اروپا از برلین خواست تا سقف قیمت‌های خود را در اسرع وقت حذف کند.

این تصمیم چند روز پس از آن اتخاذ می‌شود که دادگاه قانون اساسی آلمان از اقدام دولت فدرال برای انتقال ۶۰ میلیارد یورو (۶۶ میلیارد دلار) از صندوق‌هایی که در ابتدا برای مقابله با تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا در نظر گرفته شده بود، به پروژه‌های دیگر جلوگیری کرد.

این صندوق - که با کلمه مخفف "دبلیواس‌اف" WSF شناخته می‌شود - یکی از ۲۹ مؤسسه خارج از بودجه این کشور است که ارزش آن حدود ۸۷۰ میلیارد یورو است.

این گزارش حاکی است که حکم این دادگاه بودجه طرح‌های مدرن سازی اقتصاد آلمان و مبارزه با تغییرات آب و هوایی را به خطر انداخته است.

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر