06 آذر 1402 - 12:30
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

رشد ۲۸.۲ درصدی ترانزیت کشور تا پایان آبان

رشد ۲۸.۲ درصدی ترانزیت کشور تا پایان آبان
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد هشت ماهه ابتدایی سال‌جاری ترانزیت کشور، از رشد ۲۸.۲ درصدی خبر داد.
کد خبر : ۱۵۷۷۲۹

به گزارش ایبنا، «شهریار افندی زاده» از دستاورد‌های ترویج گفتمان و مبانی ابتکار «ایران- راه» در رشد ترانزیت کشور در سال جاری خبر داد و گفت: براساس آمار موجود در وزارت راه و شهرسازی، در هشت ماهه ابتدایی امسال در مجموع ۹ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۸۶۲ تن کالا از کشور ترانزیت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۸.۲ درصد افزایش داشته است.

وی بیان‌داشت: در آبان امسال و با ثبت عملکرد یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۸۴۹ تن، ترانزیت از کشور نسبت به آبان سال ۱۴۰۱ افزایش ۶.۸۴ درصدی داشته است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: در این مدت، ترانزیت کالای نفتی و غیرنفتی به ترتیب با عملکرد ۲ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۹۳۷ تن و ۶ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۹۲۵ تن، افزایش ۴۸.۷ درصدی و ۲۰.۸ درصدی را نسبت به هشت ماهه نخست سال ۱۴۰۱ رقم زده است.

رشد ۳۲.۱ درصدی ترانزیت جاده‌ای تا آبان

دبیر شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور افزود: از مجموع عملکرد فوق، سهم حمل‌ونقل جاده‌ای برابر با هشت میلیون و ۵۲۰ هزار و ۸۶۲ تن و سهم حمل ونقل ریلی ۹۳۸ هزار تن بوده است که در بخش جاده‌ای با رشد ۳۲.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌قبل روبه‌رو بوده ایم.

افندی زاده ادامه‌داد: در آبان امسال، عملکرد ترانزیت با ثبت یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۸۴۹ تن، رشد نقطه به نقطه ۸۴.۶ درصدی را نسبت به آبان سال قبل داشته است. در این ماه، ترانزیت جاده‌ای کالا‌های نفتی و غیرنفتی به‌ترتیب با عملکرد ۵۴۴ هزار و ۶۲۳ تن در بخش کالای نفتی و ۸۵۵ هزار و ۲۲۶ تن در بخش کالای غیر نفتی ثبت شده است و در بخش ترانزیت ریلی مجموع کالا‌های نفتی و غیرنفتی با عملکرد ۱۴۲ هزار تن، رشد ۳۴.۶ درصدی داشته است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ثبت مستمر رکورد‌های اخیر ترانزیت از کشور و اقبال روزافزون دولت‌ها، تجار، بازرگانان و فعالان حمل ونقلی خارجی اعم از کشور‌های همسایه، منطقه و فرامنطقه‌ای به موقعیت ترانزیتی و لجستیکی جمهوری اسلامی ایران، حاکی از ثمربخش بودن رویکرد تحول آفرین دولت سیزدهم به موضوع راهبردی ترانزیت با تأکید بر توسعه روابط همه جانبه اقتصادی با همسایگان است.

وی خاطرنشان‌کرد: این رویکرد که در کلان ابتکار ایران- راه متلبور شده و ترویج و پیشبرد آن در رویدادها، مذاکرات و توافقات دو و چندجانبه ترانزیتی و همچنین در سطح ملی و در ارتباط با همه نهادها، بخش‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط، تقویت شراکت‌های ترانزیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و نیز افزایش هماهنگی داخلی و حصول رویکرد واحد ملی و فرابخشی را به امر لجستیک و ترانزیت به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها: ترانزیت تجارت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر