بلومبرگ: بیش از یک سوم شرکت‌های اسرائیلی از شوک جنگ هنوز کارنمی‌کنند

بلومبرگ: بیش از یک سوم شرکت‌های اسرائیلی از شوک جنگ هنوز کارنمی‌کنند
بلومبرگ بر اساس داده‌های خود اعلام کرد که بیش از یک سوم شرکت‌های رژیم صهیونیستی از شوک جنگ غزه هنوز کار خود را از سر نگرفتند.
کد خبر : ۱۵۷۷۴۶

به گزارش ایبنا، بر اساس نتایج نظرسنجی که دیروز یکشنبه توسط خبرگزاری بلومبرگ منتشر شد، شرکت‌های اسرائیلی هنوز از عدم اطمینان و نداشتن توانایی برنامه‌ریزی برای رهایی از مخمصه زیان‌های انباشته رنج می‌برند.

 

در گزارش بلومبرگ آمده است: شوک عملیات الاقصی به شرکت‌های اسرائیلی بسیار شدید بود، زیرا با وجود اینکه مدتی از جنگ گذشته است، بیش از یک سوم شرکت‌های اسرائیلی دوباره شروع به کار نکرد‌ه‌اند.

 

بلومبرگ با بیان اینکه اقتصاد رژیم صهیونیستی هنوز تا بازگشت به ظرفیت واقعی خود فاصله دارد، گفت: هنوز ۲۰ درصد از کسب و کار‌ها و شرکت‌ها در جنوب اسرائیل (شهرک‌های صهیونیست‌نشین همجوار غزه که هدف عملیات طوفان الاقصی قرار داشتند) تعطیل و بسته هستند، زیرساخت‌ها آسیب دیده و ساکنان آنجا تخلیه شده اند.

 

بر اساس این گزارش، همچنین، بیش از یک سوم شرکت‌های ساختمانی در سرزمین‌های اشغالی در بازگرداندن کارگران و کارمندان خود با بحران مواجه هستند، زیرا بسیاری از نیروهایشان از کرانه باختری می‌آمدند که اسرائیل با شروع جنگ آن‌ها را بیرون کرده است.

 

بلومبرگ تاکید کرد که کسب و کار‌های کوچک در اسرائیل بیشترین آسیب را از جنگ غزه متحمل شده‌اند که علائم آن کاهش ۲۱ درصدی خرید هفتگی با استفاده از کارت‌های اعتباری نسبت به میانگین قبل از جنگ در سال ۲۰۲۳ و همچنین کمبود نیروی انسانی به دلیل فراخوان بی سابقه ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی به جمع نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی است که هشت درصد نیروی کار در اسرائیل را تشکیل می‌دهند.

 

این خبرگزاری افزود: شرکت‌های بهداشتی، فرهنگی و سرگرمی در اسرائیل انتظار ندارند در نوامبر امسال نسبت به اکتبر گذشته بهبودی در درآمد خود داشته باشند.

 

بلومبرگ با بیان اینکه هزینه جنگ غزه که حدود ۴۸ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، تاکید کرد، اثرات فاجعه باری بر بازار‌های اوراق قرضه در تل آویو داشته است، زیرا بر اساس برآورد‌های وزارت دارایی اسرائیل، این جنگ روزانه حدود ۲۷۰ میلیون دلار هزینه دارد و ممکن است با ادامه آن تا ۴۸ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر