07 آذر 1402 - 20:10
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

شاخص بهره‌وری عوامل تولید در دولت سیزدهم افزایش یافت

شاخص بهره‌وری عوامل تولید در دولت سیزدهم افزایش یافت
دولت سیزدهم فرصت بی‌بدیلی در کم کردن خلاء عملکرد و دسترسی به بالاترین میزان بهره‌وری عوامل تولید است.
کد خبر : ۱۵۷۷۹۰

 به گزارش ایبنا، «سیدمجتبی خیام‌نکویی» در بازدید رییس بهره‌وری ایران از نمایشگاه دستاورد‌های موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، ساختار، جایگاه و حمایت مناسب در کنار دانش و فناوری به روز را در راستای ارتقای بهره‌وری ضروری دانست و افزود: مسأله امنیت غذایی به عنوان مسأله درجه یک کشور باید در تمام قوا و دستگاه‌های اجرایی ظهور و بروز پیدا کند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به گستردگی و تنوع سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در کشور بر اهمیت نقش این سازمان در سفره معیشت مردم تاکید کرد.

وی اضافه کرد: تحقق امنیت غذایی در کشور نیازمند دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی است و ارتقای بهره‌وری محصولات کشاورزی از اهداف اصلی این فرایند محسوب می‌شود.

خیام‌نکویی با اشاره به گسترش همکاری سازمان تات و سازمان ملی بهره‌وری در راستای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی گفت: برگزاری جشنواره بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و مزارع نوآور بهره‌ور از جمله اقدامات مشترکی است که با همکاری دو سازمان قابلیت اجرا دارد.

تدوین برنامه ارتقای بهره‌وری حوزه کشاورزی با همکاری سازمان تات
«میرسامان پیشوایی» رییس سازمان ملی بهره‌وری در این بازدید ضمن اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی گفت: فعالیت‌های بخش کشاورزی از دو منظر اقتصادی و اجتماعی دارای اهمیت بالایی است، که تاکید اول و اولویت اصلی برنامه هفتم، تحقق رشد اقتصادی با افزایش بهره‌وری است و بخش کشاورزی نقش موثری در این مهم برعهده دارد.

وی افزود: برنامه ارتقای بهره‌وری حوزه کشاورزی با همکاری سازمان تات، طراحی و تدوین شده که ترویج نیز بخش مهمی از آن است و باید با کمک یکدیگر در راستای تحقق آن گام برداریم؛ از جمله این که اصل و کلیت مزارع نوآور بهره‌ور برای سازمان ملی بهره‌وری شناخته و پذیرفته شده است و از این پس باید وارد مراحل اجرایی کار شد.

وی ضمن تشریح روند تخصیص جایزه ملی بهره‌وری به برگزیدگان بخش کشاورزی اظهارداشت: در بخش آموزش و توانمندسازی نیز می‌توان همکاری‌هایی در زمینه دوره‌های APO، برگزاری دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای برای متخصصان بخش کشاورزی با ارائه گواهینامه بین‌الملل و ... انجام داد.

افزایش بهره‌وری در ترویج کشاورزی با کمک مراکز خدمات جهاد کشاورزی
«محمدمهدی قاسمی» رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این بازدید امنیت غذایی را اولویت اول کشور عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق امنیت غذایی، مسایل و مشکلات موجود در بخش تولید به بخش تحقیقات ارجاع شده و پس از یافتن پاسخ‌های لازم از طریق آموزش و ترویج که موتور محرکه بخش کشاورزی است در اختیار بهره‌برداران قرار داده می‌شود؛ در این مسیر، محققان پشتوانه ترویجی ما هستند.

وی ادامه داد: ترویج را می‌توان به دلیل گستردگی و تنوع بالا حوزه‌های کاری، ترویج تکثرگرا نامید؛ افزایش و بهبود بهره‌وری در این بخش با کمک شبکه و مدیریت‌های هماهنگی ترویج در مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان‌ها محقق خواهد شد.

معاون سازمان تات ضمن پرداختن به تسهیل فرایند تخصیص جایزه ملی بهره‌وری برای برگزیدگان بخش کشاورزی افزود: این قشر، پیش‌قراولان بحث بهره‌وری در بخش کشاورزی هستند که به خوبی شاخص‌های بهره‌وری را نیز رعایت می‌کنند؛ اختصاص این جایزه به این افراد سبب آشنایی بیشتر جامعه با این گروه و ایجاد انگیزه در آنان خواهد شد.

برچسب ها: کشاورزی بهره وری
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر