09 آذر 1402 - 11:16

رئیسی: قطار پیشرفت ایران اسلامی در حال حرکت است/ مترو پرند افتتاح شد

رئیسی: قطار پیشرفت ایران اسلامی در حال حرکت است  مترو پرند افتتاح شد
رییس جمهور در آیین افتتاح مترو پرند گفت: قطار پیشرفت جمهوری اسلامی در حال حرکت است و دشمن هم قادر به متوقف کردن این قطار نیست.
کد خبر : ۱۵۷۸۳۶

به گزارش ایبنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، روز پنجشنبه در آیین افتتاح خط مترو شهر پرند از توابع شهرستان رباط کریم در جنوب غرب پایتخت اظهار کرد: گره گشایی از کار مردم باعث ایجاد امید در جامعه و کشور می‌شود.

وی توسعه حمل و نقل و تسهیل رفت و آمد را یکی از ضرورت‌های توسعه یافتگی مناطق مختلف دانست.

رییس جمهور اضافه کرد: در بازدید سال گذشته وعده داده شد که این ایستگاه ساخته و مسیر آن ریل گذاری شود تا این‌مترو برای رفاه مردم به بهره برداری برسد.

رییس قوه مجریه ادامه داد: امروز و با گذشت یک سال به بیش از آنچه که وعده داده شد، عمل شده است؛ قرار بود یک مسیر ریلی ساخته شود، ولی امروز دو مسیر ریلی (رفت و برگشت) به بهره برداری رسید.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: این نشان می‌دهد دولت صادق الوعده است و مردم شاهد عمل به وعده‌ها از سوی دولت هستند، این که مسوولین در کنار مردم باشند و دغدغه آن‌ها را درک کنند، برای مردم نشاط و امید ایجاد و زندگی آنان را تسهیل می‌کند.

باید با حرکت جهادی و بسیجی و کار و تلاش، امید در دل مردم افزون شود

وی افزود: کار و تلاش جهادی که در قرارگاه خاتم الانبیا و شرکت‌های پیمانکاری و وزارتخانه‌ها و شهرداری‌ها دنبال می‌شود، مردم شاهد خدمت و تلاش و کار جهادی آن‌ها هستند و یقین داشته باشید اجر شما نزد خدا محفوظ است.

آیت الله رئیسی گفت: اینکه با همت شما تلاش شود مردم دچار خطرات احتمالی مسیر نشوند و مسیر برایشان تسهیل یابد در عملکرد شما ثبت و ضبط می‌شود.

دولت سیزدهم تلاش کرده درگیر حاشیه‌ها نشود و در مسیر خدمت به مردم حرکت کند

رییس جمهور تاکید کرد: این همدلی، همکاری و هماهنگی که امروز شکل گرفته ارزشمند است و تمام‌نیرو‌ها صرف سازندگی و پیشرفت کار شده‌اند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مردم حوصله حاشیه‌های مسوولین را ندارند و توقع دارند مسوولین در راستای گره گشایی، خدمت و حل مسایل آن‌ها حرکت کنند و این متن‌کار است، مابقی حاشیه است.

رییس دولت سیزدهم گفت: این دولت از ابتدا تصمیم‌گرفت درگیر حاشیه‌ها نشود و در مسیر خدمت به مردم حرکت کند.

به گزارش ایبنا، مترو پرند که با پیشرفت ۳۰ درصدی تحویل دولت سیزدهم شده بود، با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیاردتومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه‌های عمومی دولت تامین اعتبار و تکمیل شد.

خط متروی شهر جدید پرند به طول ۵۰ کیلومتر از ایستگاه شاهد در خط یک به سمت شهر جدید پرند امتداد می‌یابد و بر همین اساس شهروندان می‌توانند از تجریش تا پرند و بالعکس را مستقیم و با مترو طی کنند.

مطالعات پروژه خط مترو تهران-پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد. عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۹۰ شروع شد و در سال ۱۳۹۱ اجرای کل طرح به شهرداری تهران واگذار شد. بخشی از این طرح در محدوده حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول چهار کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اما قطعه دوم پروژه متروی شهر جدید پرند به طول ۱۹ کیلومتر از فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند طراحی شد که به دلیل محدودیت‌های مالی و سایر مشکلات متوقف ماند.

رئیس جمهور آذرماه سال گذشته و در نخستین برنامه سفر یک روزه خود به شهرستان رباط کریم، از روند احداث خط مترو شهر جدید پرند بازدید کرد. دکتر رئیسی همچنین در فروردین امسال در سفر به رباط کریم به مسئولان دستور داد تا هر چه سریع‌تر موانع تکمیل خط مترو برداشته شود.

ایستگاه شهر پرند در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک محسوب می‌شود که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف با قیمت بسیار نازل است و به‌جز حمل و نقل سریع، حذف اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.

شهر جدید پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) واقع شده است و روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد می‌کنند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: مترو رئیس جمهور
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر