بورس امارات به دلیل نوسانات قیمت نفت کاهش یافت

بورس امارات به دلیل نوسانات قیمت نفت کاهش یافت
شاخص دبی تحت تأثیر نوسانات قیمت نفت ۰.۱ درصد کاهش یافت.
کد خبر : ۱۵۷۹۰۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، پس از آن که تولیدکنندگان اوپک پلاس با کاهش داوطلبانه تولید نفت خام در اوایل سال آینده موافقت کردند و این کاهش‌ها کمتر از انتظارات بازار بود، بورس‌های امارات متحده عربی به دلیل نوسانات قیمت نفت کاهش یافت.

عربستان سعودی، روسیه و سایر اعضای اوپک پلاس - که بیش از ۴۰ درصد نفت جهان را تولید می‌کنند - با کاهش داوطلبانه تولید حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ موافقت کردند.

نفت خام برنت که کاتالیزور اصلی بازار‌های مالی خلیج فارس است، در معاملات امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۸۰.۶ دلار در هر بشکه معامله شد، قبل از اینکه بخشی از زیان‌های خود را کاهش دهد.

حداقل ۱.۳ میلیون بشکه در روز از کاهش اوپک پلاس ناشی از تمدید کاهش داوطلبانه است که قبلاً توسط عربستان سعودی و روسیه اجرا شده است.

شاخص اصلی بورس اوراق بهادار ابوظبی ۰.۲ درصد سقوط کرد و به یک سری افزایش که ۳ جلسه به طول انجامید پایان داد و شاخص دبی ۰.۱ درصد کاهش یافت.

جورج پاول، مدیر کل Capax.com خاورمیانه، گفت که بورس اوراق بهادار دبی همچنان تحت فشار است، زیرا احتیاط پیش از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که ممکن است نشانه‌هایی در مورد مسیر آینده قیمت‌ها داشته باشد، حاکم است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر