13 آذر 1402 - 15:16
معاون وزیر صمت تاکید کرد؛

توسعه توافق‌نامه‌های دو یا چندجانبه تجاری/ افزایش سطح مناسبات تجاری با اتحادیه اوراسیا

توسعه توافق‌نامه‌های دو یا چندجانبه تجاری  افزایش سطح مناسبات تجاری با اتحادیه اوراسیا
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بر توسعه موافقت‌نامه‌های دو یا چندجانبه تجاری و اقتصادی با کشور‌های همسو تاکید کرد.
کد خبر : ۱۵۷۹۹۷

به گزارش ایبنا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران امروز در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا اظهار داشت: یکی از راهبرد‌های اصلی دولت جمهوری اسلامی ایران در بعد بین‌المللی توسعه موافقت‌نامه‌های دو یا چندجانبه اقتصادی و تجاری با کشور‌های همسو است.

ضعیغمی با بیان اینکه انعقاد موافقت‌نامه تجارت آزاد با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا از سال ۱۴۰۰ در دستور کار وزارت صمت قرار داشت، گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی را فراهم آورده که تجار و بازرگانان کشور‌های مختلف با آشنایی کامل از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری یکدیگر بتوانند بعد از امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا سطح مناسبات تجاری خود را افزایش دهند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه این نمایشگاه تجلی‌گر همکاری کشور‌ها در چارچوب پیمان‌های منطقه‌ای است، گفت: دومین نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا در فضایی بالغ بر ۹ هزار متر مربع که شامل ۷ هزار متر مربع برای شرکت‌های ایرانی و ۲ هزار متر مربع برای شرکت‌های خارجی است، برگزار می‌شود. به گفته او در این نمایشگاه فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، معدنی، مواد غذایی، انرژی، نفت و گاز و امور بانکی و سرمایه‌گذاری حضور دارند.

ضیغمی ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری کشور‌ها نیازمند حل برخی مشکلات زیرساختی است، در نظر داریم در جریان برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا، میزگرد‌های تخصصی در حوزه‌های گمرک، حمل و نقل، بانک، بیمه، انرژی، سرمایه‌گذاری، ظرفیت‌های مناطق آزاد و نشست‌های تجاری دو جانبه برگزار شود.

او اظهار امیدواری کرد با حضور علاقه‌مندان در این میزگرد‌ها و شکل‌گیری گفتگو‌های سازنده شاهد نتایج خوبی در جهت حل دستیابی به اهداف تجاری باشیم.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در پایان ضمن توفیق روز افزودن برای همه فعالان اقتصادی و جهادگران حوزه تجارت بین‌الملل و تشکر از مقامات داخلی و مقامات کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان شانگ‌های و کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس و مهمانان داخلی و خارجی برای حضور در این مراسم گفت: در تلاش هستیم در سایه همدلی در مسیر توسعه بازار‌های بین‌المللی گام برداریم و زمینه رشد تجارت و سرمایه‌گذاری کشور را فراهم آوریم.

 دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا از امروز (۱۳ آذر) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت که تا ۱۶ آذر ادامه خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر