معاون بانک مرکزی اروپا:

برای اعلام پیروزی بر تورم در اروپا زود است

برای اعلام پیروزی بر تورم در اروپا زود است
یک مقام ارشد بانک مرکزی اروپا اظهار کرد: حتی با وجود کند شدن سرعت تورم، نمی‌توان ادعا کرد که تورم تحت کنترل بانک مرکزی است.
کد خبر : ۱۵۸۰۰۴

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از بلومبرگ؛ طبق صحبت‌های لوئیس دی گویندوس (Luis de Guindos)، معاون بانک مرکزی اروپا (ECB)، با وجود بهبود بیش از انتظار وضعیت تورم، بانک مرکزی اروپا باید محتاطانه عمل کند. با اینکه روند تورم‌زدایی مطلوب بوده، اما افزایش شدید در دستمزد‌های حقیقی برخی اعضای منطقه یورو، برای ادامه روند کاهش تورم نگران کننده است.

 

خبری که برای اقتصاددانان غیرمنتظره بود، کاهش تورم ماه نوامبر به ۲.۴ درصد است. این اتفاق موجب شد سرمایه‌گذاران کاهش نرخ بهره ماه آوریل ۲۰۲۴ را کاملا در قیمت‌ها لحاظ کنند؛ اما انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در آخرین تصمیم سیاستی سال ۲۰۲۳، از تغییر نرخ‌های سیاستی اجتناب کند.

 

در هر حال، گویندوس همچنان به شعار بانک مرکزی اروپا پایبند بود و گفت که تصمیمات سیاستی جلسه به جلسه و بر اساس آمار و داده انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: هزینه نیروی کار منطقه یورو و اتحادیه اروپا در حال افزایش است و این موضوع یکی از نگرانی‌های اصلی برای تداوم روند آتی کنترل تورم است، بنابرین بانک مرکزی اروپا نمی‌تواند نتیجه سیاست‌های پولی را پیروزمندانه تلقی کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر