15 آذر 1402 - 21:14
وزیر صمت خبر داد؛

آمادگی ایران برای جذب سرمایه‌گذاران و اجرای طرح‌های صنعتی با عمان

آمادگی ایران برای جذب سرمایه‌گذاران و اجرای طرح‌های صنعتی با عمان
وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی ایران برای در جذب سرمایه‌گذاران و اجرای طرح‌های مهم صنعتی با مشارکت کشور عمان خبر داد.
کد خبر : ۱۵۸۰۹۲

به گزارش ایبنا، «عباس علی آبادی» چهارشنبه شب در بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان با حضور قیس بن محمد الیوسف وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان اظهار داشت: سالهاست که ایران و عمان ارتباط خوبی با یکدیگر دارند این دیدار فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات و توسعه ارتباطات است، آمادگی داریم در عمان سرمایه گذاری کنیم بیش از ١۵ سال است که اقدامات صنعتی نیز بین دو کشور صورت گرفته است.

وی افزود: در بخش انرژی یک ظرفیت‌های خوبی داریم، آمادگی زمینه احداث نیروگاه را در عمان داریم نه تنها در این کشور بلکه درسایر کشور‌ها نیز این توانایی و استعداد‌ها را داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آمادگی داریم تا در عمان شهرک صنعتی بزرگ تأسیس کنیم، گفت: توانایی مالی و تخصصی را داریم و با مشارکت عمان می‌توانیم طرح‌های مهم صنعتی را دنبال کنیم.

وی عنوان کرد: می‌توانیم سرمایه گذاران عمانی را در ایران برای سرمایه گذاری در حوزه معادن و صنایع بپذیریم در همین رابطه نیز با رییس بانک مرکزی صحبت کرده ایم و وی ابراز خوشحالی کردند که جای نگرانی وجود ندارد.

علی آبادی تاکید کرد: در ایران و عمان زمینه‌های همکاری و مشارکت اقتصادی و صنعتی فراهم است ما با همکاری سازمان استاندارد می‌توانیم، استاندارد‌های خود را به یکدیگر نزدیک کنیم.

وی از عمانی‌ها برای بازدید از صنایع ایران دعوت کرد و گفت: می‌توانند از صنایع ایران بازدید کنید از شرکت ذوب آهن در اصفهان و از کارخانجات در تهران بازدید کنید ضمن اینکه امروز اتحادیه لوازم خانگی ایران نیز آمادگی صادرات دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه حمل و نقل نیز با همکاری وزارت راه و شهرسازی نیز می‌توانیم زمینه حمل و نقل دریایی را فراهم کنیم ضمن اینکه سرمایه گذاران ایرانی نیز آماده اند.

وی با بیان اینکه در زمینه برقی سازی اقدامات خوبی در ایران و عمان صورت گرفته گفت: در ساخت خودرو و خودرو‌های برقی می‌توانیم با یکدیگر کار کنیم.

علی آبادی خاطر نشان کرد: آماده هستم تا در آینده از مجریان طرح و پروژه‌ها گزارش بگیریم که چقدر پیشرفت کرده اند ایران با مشارکت کشور عمان نیاز‌های منطقه را تامین خواهد کرد.

در ادامه این نشست قیس بن محمد الیوسف وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان نیز بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین این دو کشور تاکید کرد.

در این نشست توافق نامه حمایت از سرمایه گذاری‌های مشترک بین وزارت صمت ایران و وزارت اقتصاد عمان و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های فناوری و تکنولوژی بین وزارت صمت ایران و اتاق بازرگانی عمان امضا شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر