شهری در هند؛ مرکز جهانی تامین مالی پایدار می‌شود

شهری در هند؛ مرکز جهانی تامین مالی پایدار می‌شود
هند به دنبال تبدیل شهر گیفت به یک مرکز جهانی برای تامین مالی پایدار است.
کد خبر : ۱۵۸۱۷۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت که کشورش به دنبال این است که مرکز مالی شهر گیفت در ایالت غربی گجرات را به مرکزی برای تامین مالی پایدار جهانی تبدیل کند تا به سرمایه گذاری ۱۰ تریلیون دلاری مورد نیاز برای دستیابی به هدف صفر شدن انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۷۰ کمک کند.

مودی گفت که ایجاد این مرکز برای خدمات مالی جهانی یک کانال موثر برای تبدیل هند به یک اقتصاد کم کربن و دریافت سرمایه سبز مورد نیاز است.

وی افزود: شهر گیفت از این پس مرکز انتشار ابزار‌های مالی مانند اوراق قرضه سبز، اوراق قرضه پایدار و اوراق قرضه مرتبط با پایداری است که به جهان در دستیابی به اهداف خود در کاهش انتشار کربن کمک می‌کند.

وی افزود که هند می‌خواهد نقش شهر هدیه را گسترش دهد تا آن را به مرکزی برای خدمات مالی و فنی متعلق به دوره جدید تبدیل کند.

مرکز گیفت برای خدمات مالی جهانی یک مرکز مالی است که هدف آن رقابت با کشورهایی مانند سنگاپور است، زیرا انگیزه‌های مالی و محیط نظارتی تسهیل کننده تری را فراهم می‌کند.

دولت مودی طیف وسیعی از مشوق‌ها، از جمله ۱۰۰ درصد تخفیف مالیاتی را برای شرکت‌هایی که شعبه‌هایی را در مرکز خدمات مالی بین‌المللی شهر گیفت ایجاد می‌کنند، ارائه کرده است.

این قوانین همچنین برای تشویق شرکت‌های هندی به اجاره کشتی‌ها و هواپیما‌ها از طریق معامله با شهر گیفت به جای مراکز خارجی، اصلاح شده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر