22 آذر 1402 - 11:37
در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

سود اوراق مرابحه ارزی برای پروژه‌های تولیدی و صنعتی

سود اوراق مرابحه ارزی برای پروژه‌های تولیدی و صنعتی
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: عرضه اوراق مرابحه ارزی و جذب سرمایه‌ها در این بازار قطعا به سود تولید و صنعت کشور خواهد بود.
کد خبر : ۱۵۸۲۵۴

علی اصغر زبردست، نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه با اشاره به انتشار و عرضه نخستین اوراق مرابحه ارزی کشور که به تازگی در مرکز مبادله ایران صورت گرفت به خبرنگار ایبنا گفت: برنامه‌ریزی و اجرای چنین تصمیمی با هدف جذب سرمایه‌گذاری و هدایت آن به بخش مولد و رشد صنعت کشور یکی از اقدامات مثبت اقتصادی است که به طور قطع در صورت تداوم می‌تواند بازار خوبی را برای جذب سرمایه‌های سرگردان و استفاده بهینه از این پتانسیل ایجاد کند.

وی افزود: بی‌شک بسیاری از فعالان اقتصادی و افراد سرمایه‌دار که در اندیشه سرمایه گذاری در بازار ارز یا بازار‌های پُرریسک دیگر هستند در مواجهه با اوراق مرابحه ارزی تشویق خواهند شد تا به جای خرید دلار یا طلا و نگهداشتن این سرمایه ها، اوراق مرابحه ارزی بخرند و ضمن سرمایه‌گذاری مطمئن، گامی مهم در راستای ساخت، تکمیل و تجهیز پروژه‌های بزرگ صنعتی کشور بردارند.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: انتشار و عرضه اوراق مرابحه ارزی به‌صورت برنامه‌ریزی شده می‌تواند تامین مالی بسیاری از پروژه‌های تولیدی و اقتصادی کشورمان را میسر کند.ضمن اینکه می‌تواند هم در بخش صنعت با تاثیرات مثبت همراه باشد و هم محل خوب و ایمنی برای سرمایه گذاری تلقی شود.


نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه درباره امکان استفاده از ابزار سوآپ در مرکز مبادله ارز و طلا ایران نیز گفت: تجربه نشان داده ارائه خدمات بهتر و متنوع‌تر به فعالان اقتصادی و بازرگانان در روند تولید و صادرات، به رشد و شکوفایی تجارت بین‌المللی منجر خواهد شد. در نتیجه سوآپ هم از این مساله مستثنی نیست و این ابزار می‌تواند راهگشای مبادلات مالی بسیاری از فعالان بخش بازرگانی کشور باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر