23 آذر 1402 - 15:31
در گفت‌وگو با ایبنا تاکید شد؛

جذابیت سرمایه‌گذاری با عرضه اوراق مرابحه ارزی

جذابیت سرمایه‌گذاری با عرضه اوراق مرابحه ارزی
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: انتشار و عرضه اوراق مرابحه ارزی باعث ایجاد جذابیت و اعتماد برای سرمایه‌گذاری در بخش مولد کشور است.
کد خبر : ۱۵۸۲۵۶

مسعود قاسمی، عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران در واکنش به انتشار و عرضه نخستین اوراق مرابحه ارزی کشور در مرکز مبادله ایران به خبرنگار ایبنا گفت: بی‌تردید جذابیت این اوراق به دلیل ارزی بودن آن بسیار بیشتر از اوراق سرمایه‌گذاری قبلی بوده که با این سرعت و حجم به فروش رسیده است. قطعا اوراق مرابحه ارزی می‌تواند بسیاری از سرمایه‌های متمایل به بازار‌های ارز و سکه و طلا را به خود جذب کرده و به خوبی عمل کند.

وی با اشاره به تاثیر اوراق مرابحه ارزی بر روند جذب سرمایه‌های سرگردان به پروژه‌های صنعتی و بخش مولد اظهار کرد: مطمئنا با چنین طرح و برنامه‌هایی می‌توان باعث بازگشت سرمایه‌های سرگردان به بخش تولید شد که ارزی بودن پرداخت سود این اوراق نیز از جمله جذابیت‌های آن تلقی می‌شود.

این فعال اقتصادی به بحث سوق دادن سرمایه به سمت تولید و اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به سیاست‌های انقباضی، متولیان امر به سمت جمع کردن و هدایت سرمایه‌ها با روش‌های مختلف از جمله بورس، سرمایه گذاری ریالی در پروژه‌ها و مشوق‌های مختلف بانکی و پرداخت سود معطوف می‌شوند، اما به نظر می‌رسد انتشار و عرضه اوراق مرابحه ارزی می‌تواند جذابیت و اعتماد برای سرمایه گذاری در بخش مولد را بیشتر کند. در واقع همه به وضوح می‌بینند که این سرمایه‌ها به چه شکل و در کجا جذب می‌شود تا مستقیما در رشد و شکوفایی صنعت هزینه شود.

قاسمی به فعال سازی امکان استفاده از ابزار سوآپ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران نیز اشاره کرد و گفت: مطمئنا این موضوع کمک بزرگی در بخش تجارت بین المللی و صادرات و واردات تلقی خواهد شد؛ مشروط بر اینکه بتوان با این بازار بسیاری از محدودیت‌های مالی بین المللی را برطرف کرد. در نتیجه امیدوارم این ابزار نیز به درستی اجرایی و فعال شود و بتواند طبق اهداف تعریف شده، کارایی داشته باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر