بلومبرگ: تورم آرژانتین قبل از کاهش ارزش پول، شتاب گرفت

بلومبرگ: تورم آرژانتین قبل از کاهش ارزش پول، شتاب گرفت
تورم آرژانتین در نوامبر گذشته به بیش از ۱۶۰ درصد جهش کرد.
کد خبر : ۱۵۸۳۰۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، قبل از کاهش شدید ارزش پول محلی توسط رئیس جمهور خاویر میلی، تورم در آرژانتین شتاب گرفت، و این احتمالاً منجر به افزایش بیشتر قیمت‌ها در این ماه خواهد شد.



قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه نوامبر ۱۲.۸ درصد به‌صورت ماهانه افزایش یافت که از میانگین تخمین ۱۱.۴ درصدی اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ که افزایش ۱۱.۴ درصدی را پیشنهاد کردند، فراتر رفت.



از سال گذشته، تورم در این کشور آمریکای جنوبی به ۱۶۰.۹ درصد رسیده است که بالاترین سطح از اوایل دهه ۱۹۹۰ است، زمانی که آرژانتین از تورم فوق العاده رنج می‌برد.



با پیروزی میلی که به عنوان حامی بازار آزاد شناخته می‌شود، ارزش ارز ملی جدید آرژانتین ۵۴ درصد کاهش یافت که احتمال افزایش قیمت‌ها را افزایش داد و قیمت صد‌ها محصول بر اساس تصمیمی است که قرار بود پس از انتخابات منقضی شود، تغییر کرد.



میلی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در برابر وزیر سابق اقتصاد سرجیو ماسا در ۱۹ نوامبر پیروز شد.



پس از ادای سوگند قانون اساسی، رئیس جمهور جدید هشدار داد که وضعیت اقتصادی قبل از اینکه بهتر شود "بدتر" خواهد شد و باید ریاضت دردناکی را تحمل کنیم. وی گفت: "هیچ دولتی چنین میراث بدی را به ارث نبرده است. "



طبق گفته شرکت مشاوره C&T Assurance، قیمت‌ها در اولین روز دسامبر به طور ماهانه ۱۵ ٪ افزایش یافته و این ماه ممکن است با افزایش قیمت ۲۰ ٪ به پایان برسد.



بر اساس یادداشت اخیر، جی پی مورگان انتظار دارد که قیمت‌ها در ماه‌های دسامبر و ژانویه ۶۰ درصد افزایش یابد.



قیمت مواد غذایی و نوشیدنی منجر به افزایش قیمت‌ها در نوامبر گذشته و به دنبال آن پوشاک و هزینه‌های زندگی شد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: آرژانتین تورم ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر