چرا یک میلیون نفر سود سهام عدالت نگرفتند؟

چرا یک میلیون نفر سود سهام عدالت نگرفتند؟
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبه‌رو هستند.
کد خبر : ۱۵۸۳۱۱

به گزارش ایبنا؛ بر اساس اعلام سازمان بورس، واریز مرحله اول سود سهام عدالت از ساعت اولیه بامداد پنجشنبه (۲۳ آذر) به حساب ۴۵ میلیون سهامدار آغاز شد. در این مرحله دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

 

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در این زمینه گفته بود: سهامداران هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت، سود در این مرحله واریز خواهد شد.

 

وی روز گذشته (پنجشنبه، ۲۳ آذر) در توضیح فرآیند واریز سود سهام عدالت اظهار کرد: اطلاعات مرتبط با تمامی مشمولان سود سهام عدالت به ۲۲ بانک مربوطه ارسال شده و از ابتدای امروز فرآیند واریز در بانک‌های مربوطه آغاز شده و حدودا ۲۴ ساعت زمان می‌برد تا همه مشمولان سهام عدالت سود خود را دریافت کنند.

 

باغستانی افزود: بانک ملی تعداد رکورد‌های پرداخت بیشتری دارد و به همین دلیل واریز زمان، مقداری طول خواهد کشید و در نهایت تا صبح جمعه تمامی بانک‌ها از جمله بانک ملی می‌توانند این پردازش را انجام دهند تا سود برای افراد واریز شود.

 

وی پیش از این، درخصوص رفع مشکل افرادی که برای دریافت سهام عدالت با مشکل روبه‌رو هستند، اظهار کرده بود: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبه‌رو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، (سجام) در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

 

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار با بیان اینکه بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند، اظهار داشت: وارثان این گروه از سهامداران که در طول هفته‌های گذشته به شعب شرکت‌های کارگزاری یا بانک‌های منتخب مراجعه و اطلاعات خود را در سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث (میراث) ثبت کرده‌اند، در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان خود را دریافت خواهند کرد.

 

باغستانی توضیح داد: در صورتی که وارثان متوفیان سهام عدالت تا اسفند امسال، مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند سود سنوات سال‌های قبل را دریافت کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر