فراخوان دو میلیون خودرو تسلا به دلیل نقص در سیستم «خودران»

فراخوان دو میلیون خودرو تسلا به دلیل نقص در سیستم «خودران»
شرکت تسلا با اعلام فراخوان از بیش از دو میلیون خودرو در تمامی مدل‌های خود خواست برای رفع نقص احتمالی سیستم شان مراجعه کنند.
کد خبر : ۱۵۸۳۲۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از وب سایت امارات امروز، این فراخوان برای اطمینان از این است که رانندگان فقط به برنامه‌های خودران متکی نیستند.

این فراخوان تقریباً برای تمام خودرو‌های فروخته شده توسط تسلا در ایالات متحده بین ۵ اکتبر ۲۰۱۲ تا ۷ دسامبر ۲۰۲۳ اعمال می‌شود.

این مرحله تقریباً تمام خودرو‌های این شرکت در دهه گذشته را شامل می‌شود و هدف از آن اصلاح یک نقص در سیستم است که باید اطمینان حاصل کند که رانندگان زمانی که برنامه خودران فعال می‌شود همچنان روی رانندگی تمرکز می‌کنند.

این اقدام به دنبال تحقیقات دو ساله توسط اداره ایمنی جاده‌ای در مورد ۳۵ تصادف با خودرو‌های تسلا انجام می‌شود که در هنگام استفاده از سیستم رانندگی تا حدی خودمختار رخ داده است که برخی از آن‌ها کشنده بوده است.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها می‌گوید بررسی‌هایش نشان می‌دهد که روش رانندگی خودکار برای اطمینان از توجه رانندگان ممکن است ناکافی باشد و می‌تواند منجر به سوء استفاده احتمالی از سیستم شود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر