یورو بی‌اعتبار می‌شود؟

یورو بی‌اعتبار می‌شود؟
بانک مرکزی روسیه هشدار داد، اگر بروکسل دارایی‌های مسدود شده را برای کمک به اوکراین استفاده کند، جایگاه یورو به عنوان ذخیره ارزی در خطر است.
کد خبر : ۱۵۸۳۷۵

به گزارش ایبنا؛ رئیس بانک مرکزی روسیه اظهار کرد که به نظر ما، برداشت درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری وجوه مسدود شده و هم مسدود کردن وجوه، چشم‌انداز توسعه یورو به‌عنوان ارز ذخیره و استفاده از آن در تسویه حساب‌های بین‌المللی را بدتر می‌کند.

 

نابیولینا خاطرنشان کرد که در حال حاضر، تنظیم‌کننده راه‌هایی برای بازگرداندن دارایی‌های مسدود شده، احتمالا از طریق دادگاه را ارزیابی می‌کند، اگر چه این روند می‌تواند چالش برانگیز باشد.

 

اتحادیه اروپا، ایالات‌متحده و متحدان آن‌ها از سال گذشته میلیارد‌ها دارایی و اموال روسیه متعلق به افراد و نهاد‌های روسی را به‌عنوان بخشی از کمپین تحریمی علیه مسکو بر سر درگیری اوکراین مسدود کرده‌اند.

 

با وجود هشدار‌های مکرر روسیه و بسیاری از کارشناسان غربی مبنی بر اینکه این مورد می‌تواند اعتماد جهانی به سیستم مالی غرب و ارز‌های آن را به خطر بیندازد، کشور‌های غربی به‌طور فعال در حال بررسی راه‌هایی برای استفاده از این بودجه برای کمک به کی یف هستند.

 

بر اساس گزارش این هفته فایننشال تایمز، به نقل از یک مقام ناشناس گروه هفت، این گروه اخیرا بحث‌ها را در مورد تصرف دارایی‌های مستقل روسیه «به‌عنوان اقدام متقابل برای ترغیب روسیه به پایان دادن تجاوزاتش» افزایش داده و راهی منطبق با قوانین بین‌المللی برای انجام آن تعیین کرده است.

 

این گروه در نظر دارد تا در دومین سالگرد درگیری اوکراین در فوریه سال آینده، پیشنهاد مفصلی را در نشست رهبران خود ارائه دهد.

 

روسیه مسدود کردن دارایی‌های خود را غیرقانونی می‌داند و توقیف احتمالی وجوه را دزدی آشکار تلقی می‌کند.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر