درخواست روسیه از بریکس؛

دلار را کنار بگذارید

دلار را کنار بگذارید
به گفته وزیر دارایی روسیه: کشورهای عضو بریکس باید تعاملات اقتصادی و مالی را گسترش داده و تقویت کنند.
کد خبر : ۱۵۸۴۲۷

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از راشاتودی؛ آنتون سیلوانوف (Anton Siluanov)، وزیر دارایی روسیه، اظهار کرد: توسعه پایدار روابط مالی و تسویه حساب در تعاملات درون سازمانی بریکس، برای تمامی اعضای گروه بسیار اهمیت دارد. این گفته روز دوشنبه در نشست گفت‌وگوی مالی روسیه و چین در پکن بیان شد، جایی که سیلوانوف با همتای چینی خود، لان فوان، دیدار کرد.

 

گروه بریکس، متشکل از اقتصاد‌های نوظهور برزیل، هند، روسیه، چین و آفریقای جنوبی، در حال تلاش برای تسهیل تسویه حساب‌ها به ارز‌های محلی بین کشور‌های عضو هستند. هدف اصلی این گروه، کاهش اتکای بلوک تجاری به دلار آمریکا و یورو در راستای دستیابی به رشد شتابان و پایدار است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: باید همکاری‌های مالی را در کشور‌های بریکس توسعه داد و از فرصت طلایی حاضر برای ایجاد یک نظام پرداخت مستقل از زیرساخت‌های متداول جهانی استفاده کرد. چرا که زیرساخت‌های متداول جهانی، برای تمامی کشور‌ها قابل اتکا نیست و اهداف آن‌ها را به طور کامل برآورده نمی‌کند. بنابرین توسعه پایدار روابط مالی و تسویه حساب‌ها در بستر بریکس بسیار مهم است تا بتوان راهکاری برای مقابله با سلطه ساختار مالی متعارف جهانی فراهم آید.

 

روسیه، شرکای تجاری آن در میان کشور‌های در حال توسعه و اعضای دیگر بریکس، پس از تحریم‌های جهان غرب علیه مسکو، ارتباط خود را با نظام مالی متعارف قطع کرده و شروع به مبادله در ارز‌های جایگزین در تجارت متقابل کردند. بدین ترتیب تعداد فزآینده‌ای از کشور‌ها در تجارت به تسویه پول ملی روی آوردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر