29 آذر 1402 - 09:43

اعتباردهی مسکن روستایی ۱.۵ برابر شد

اعتباردهی مسکن روستایی ۱.۵ برابر شد
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ۱.۵ برابر شدن اعتباردهی مسکن روستایی و انجام مراحل اداری وام ۳۵۰ میلیون تومانی خبر داد.
کد خبر : ۱۵۸۴۴۷

به گزارش ایبنا از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دغدغه مسکن یکی از مسائل بنیادی و حیاتی در جوامع جهانی است. با افزایش جمعیت و شهرنشینی، تأمین مسکن با چالش‌های بزرگی روبه‌رو شده است. این چالش‌ها شامل قیمت‌های بالا، کمبود مسکن معقول و کیفیت مناسب، تأمین امکانات عمومی در نزدیکی مسکن‌ها و همچنین تأمین مسکن برای افراد با درآمد کم می‌شوند. در این زمینه، دولت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی در تلاش برای ارائه راهکار‌هایی مناسب برای بهبود وضعیت مسکن، توسعه مسکن معقول و مستدام و کاهش تفاوت‌های اجتماعی در دسترسی به مسکن هستند. مسکن معقول و مناسب نقش مهمی در رفاه و کیفیت زندگی افراد ایفا می‌کند و برای جامعه به طور کلی اهمیت دارد.

در این پیوند، «غلامرضا صالحی» رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضای تفاهمنامه ساخت مسکن در وسع در ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار با ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار، درباره وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی اظهار داشت: برای نخستین بار بود که مبلغ وام مسکن روستایی از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته تعداد وام‌های روستایی همواره ۲۰۰ هزار فقره بوده که امسال به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافته است.

صالحی افزود: بر این اساس نیز آیین نامه این وام با گذشته متفاوت بوده است، ضمن اینکه روند اداری صدور تضمین نامه نیز همین گونه بود.

وی یادآور شد: برخلاف گذشته شاهد همکاری خوبی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه برای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی بوده ایم و همکاری‌ها فراتر از انتظارات بوده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان‌داشت: هفته گذشته مراحل اداری تصمیم نامه از صندوق ملی مسکن به سازمان برنامه و بودجه و از آنجا به بانک انجام شد. روز ۲۳ آذر نیز رییس سازمان برنامه و بودجه منظور تضمین نامه را امضا کرده بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر