فروش ساعت اپل در ایالات متحده ممنوع شد

فروش ساعت اپل در ایالات متحده ممنوع شد
کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا حکم داد که بیشتر ساعت‌های اپل حق اختراع متعلق به یک شرکت فناوری پزشکی در کالیفرنیا را نقض می‌کنند.
کد خبر : ۱۵۸۴۵۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، شرکت آمریکایی اپل اعلام کرد که فروش انواع خاصی از ساعت‌های هوشمند پیشرو خود را به صورت آنلاین در بازار‌های آمریکا از پنج شنبه آینده و در مکان‌های خرده فروشی در شب کریسمس متوقف می‌کند.

بیانیه‌ای که توسط این شرکت صادر شد ساعاتی پس از آن منتشر شد که کمیسیون تجارت بین المللی در ایالات متحده حکم داد که اکثر ساعت‌های اپل حق اختراع متعلق به ماسیمو، یک شرکت فناوری پزشکی در کالیفرنیا را نقض می‌کنند.

موضوع مربوط به برنامه‌ای است که در Apple Watch Series ۹ و Watch Ultra ۲ یافت می‌شود که ضربان نبض افرادی که از این نوع ساعت استفاده می‌کنند و همچنین درصد اکسیژن خون را تشخیص می‌دهد.

نیویورک تایمز به نقل از ماسیمو گفت: اپل مقامات ارشد شرکت و بیش از ده‌ها کارمند دیگر را دزدید تا برای آن کار کنند، در حالی ساعتی مجهز به قابلیت اندازه گیری درصد اکسیژن حمل شده توسط گلبول‌های قرمز خون از ریه‌ها به بدن را روانه بازار کرد که توسط ماسیمو قبلا ثبت شده بود.

برای جلوگیری از ممنوعیت کامل فروش در داخل و خارج از ایالات متحده، دادگاه دو ماه به اپل مهلت داد تا با ماسیمو قراردادی را برای مجوز فناوری آن منعقد کند، اما از روز پنجشنبه فروش محلی را ممنوع کرد.

اپل در بیانیه خود اعلام کرد: با تصمیم برای جلوگیری از فروش موافق نیستیم. ما به دنبال مجموعه‌ای از گزینه‌های قانونی و فنی هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که اپل واچ در دسترس مشتریان است. 

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: اپل فناوری آمریکا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر