طلای جهانی برای دلار شاخ و شانه کشید

طلای جهانی برای دلار شاخ و شانه کشید
قیمت طلا در حالی افزایش یافت که کاهش اندک تولید ناخالص داخلی آمریکا درسه ماهه سوم دلار را به پایین‌ترین حد در چهار ماه اخیر رساند.
کد خبر : ۱۵۸۵۲۱

به گزارش ایبنا، تمرکز اصلی بر روی داده‌های کلیدی تورم بود که برای تأیید بیشتر مبنی بر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود. افزایش روز جمعه با استقبال از نشانه‌های سرد شدن اقتصاد ایالات‌متحده باعث شد که طلا از محدوده معاملاتی بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۵۰ دلار در هر اونس که در هفته گذشته ایجاد شده بود، عبور کند.

بر اساس گزارش رویترز، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۴۹ دلار و ۲۰ سنت رسید، در حالی که هر اونس طلای منتهی به فوریه با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۰۶۰ دلار و ۶۵ سنت در هر اونس رسید. رشد طلا پس از آنکه دلار در روز پنجشنبه به پایین‌ترین حد بیش از چهار ماه گذشته رسید، رخ داد.

بررسی در تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم نشان داد که اقتصاد ایالات‌متحده اندکی کمتر از انتظار اولیه رشد کرده است. سرد شدن رشد اقتصادی به کاهش تورم و فعالیت نیروی کار اشاره دارد.

انتظار می‌رود این قرائت همچنان بسیار بالاتر از هدف سالانه ۲ درصدی فدرال رزرو باقی بماند که می‌تواند منجر به افزایش نرخ بهره بانک مرکزی در اواخر سال ۲۰۲۴ شود. انتظارات کاهش نرخ بهره به محض مارس ۲۰۲۴ باعث افزایش شدید طلا در هفته گذشته شد، اگر چه چندین مقام فدرال رزرو هشدار دادند که شرط بندی برای تسهیل اولیه پولی توسط فدرال رزرو بیش از حد خوش بینانه است.

طبق گزارش کیتکونیوز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره به ۲۴.۱۹ دلار رسید، قیمت پلاتین به ۹۸۰ دلار و ۱۴ سنت رسید و قیمت پالادیوم به ۱۲۱۲ دلار و ۶۴ سنت رسید.

برچسب ها: طلا اونس طلا دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر