شکست تحریم آمریکا علیه روسیه با ناوگان اشباح!

شکست تحریم آمریکا علیه روسیه با ناوگان اشباح!
روسیه در سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۲۵۰ میلیون تن نفت خام صادر کرده است.
کد خبر : ۱۵۸۵۵۲

به گزارش ایبنا به نقل از راشاتودی، «آندری بلوسف» معاون نخست وزیر روسیه گفت، صادرات نفت روسیه در سال ۲۰۲۳ میلادی بالاتر از برهه زمانی قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین خواهد بود که این نشان دهنده شکست تحریم‌های غرب است.

 

صادرات نفت خام روسیه در سال جاری حدود ۲۵۰ میلیون تن برآورد می‌شود که ۷% بیشتر از سال ۲۰۲۱ میلادی است. معاون نخست وزیر روسیه در نشست موسوم به توسعه راهبردی و پروژه‌های ملی در همین رابطه گفت: «صادرات انرژی روسیه به لحاظ پولی عملاً به سطح سال ۲۰۲۱ رسیده است.»

 

درآمد مسکو از فروش نفت خام با وجود فشارهای بین‌المللی از آوریل تا اکتبر تقریباً دو برابر شد. با استناد به گزارش وزارت دارایی روسیه، درآمد خالص نفتی روسیه در ماه اکتبر ۱۱.۳ میلیارد دلار بود.

 

روسیه طی سال گذشته عملاً کل جریان انرژی خود را از غرب به آسیا تغییر داد. طبق گزارش‌ها، این کشور صادرات نفت خام خود را از طریق ناوگانی از نفتکش‌های قدیمی «ناوگان اشباح» انجام می‌دهد.

 

به گزارش ایبنا، «ناوگان اشباح» اصطلاحی برساخته رسانه و مقامات غربی است که اشاره به شناورهایی دارد که مالکیت و مسیر تردد آنان به منظور دور زدن تحریم‌ها مخفی نگه داشته می‌شود.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر