دلار افت کرد و ین تثبیت شد

دلار افت کرد و ین تثبیت شد
دلار در روز سه‌شنبه، به دلیل تعطیلات کریسمس، با فشار ناشی از نشانه‌هایی مبنی بر کاهش تورم در بزرگترین اقتصاد جهان مواجه شد.
کد خبر : ۱۵۸۶۵۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، افت قیمت دلار به فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) فضایی برای کاهش نرخ بهره در سال آینده می‌دهد.

در همین حال، ین نزدیک به بالاترین حد خود در پنج ماه اخیر باقی ماند، زیرا بانک ژاپن به زودی به سیاست پولی بسیار سست خود پایان خواهد داد.
در طول سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، این سیاست در زمانی که سایر بانک‌های مرکزی بزرگ نرخ بهره را افزایش دادند، پول ژاپن را تحت فشار نگه داشت.
حرکت ارز در روز بعد از کریسمس تا حد زیادی ضعیف بود و بازار‌های استرالیا، نیوزلند و هنگ کنگ همچنان برای تعطیلات بسته بودند.

یورو در برابر دلار ۰.۰۶ درصد کاهش یافت و به ۱.۱۰۱۹ دلار رسید، اما با بالاترین سطح بیش از ۴ ماه اخیر در ۱.۱۰۴۰ دلار که هفته گذشته ثبت کرد فاصله چندانی نداشت.

تغییر قابل توجهی در پوند استرلینگ مشاهده نشد و در ۱.۲۷۰۱ دلار معامله شد، در حالی که دلار استرالیا و نیوزلند نزدیک به بالاترین سطح خود در پنج ماه گذشته قرار گرفتند.

شاخص دلار در هفته گذشته با رسیدن به ۱۰۱.۴۲ واحد نزدیک به کمترین میزان در ۵ ماه اخیر سقوط کرد و به ۱۰۱.۶۵ واحد رسید.

در آسیا، ین ۰.۱ ٪ افزایش یافت و به ۱۴۲.۲۰ در هر دلار رسید، که باعث حمایت بیشتر از نظرات کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن شد، که احتمال تغییر سیاست را نشان داد.

دلار نیوزیلند با ۰.۱ درصد افزایش به ۰.۶۳۱۴۵ دلار رسید، در حالی که آخرین قیمت دلار استرالیا به ۰.۶۸۰۶۵ دلار رسید.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: دلار ین ین ژاپن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر