معاون رییس جمهور:

دولت سیزدهم ناترازی بودجه کشور را مدیریت کرد

دولت سیزدهم ناترازی بودجه کشور را مدیریت کرد
دولت سیزدهم توانست بدون استقراض از بانک مرکزی این ناترازی را مدیریت کند.
کد خبر : ۱۵۸۶۹۲

به گزارش ایبنا، محسن منصوری عصر سه شنبه در نشستی با عنوان" از وعده‌های دولت چه خبر" در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: دولت سیزدهم کشور را با تورم ۵۹.۳ درصد و در شرایطی که ذخیره کالا‌های اساسی زیر حد استاندارد بود تحویل گرفت به طوریکه منتظر تورم سه رقمی بودیم و اکنون در مرحله‌ای هستیم که می‌توان گفت اقدامات متفاوت و خدمات خوبی انجام شده است اگرچه هنوز تا چشم انداز مطلوب فاصله داریم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه گسترش عدالت در بخش‌های مختلف چراغ راه دولت بوده است، افزود: طرح نهضت ملی مسکن که مخاطب آن قشر کمتر برخوردار است مهم‌ترین گواه این موضوع است.

منصوری تصریح کرد: علت رشد افسار گسیخته قیمت مسکن توقف پروژه‌های این بخش در دولت پیشین بود، اما اکنون برای احداث چهار میلیون مسکن تمهیدات لازم اندیشیده شده و در بسیاری از استان‌ها به مردم زمین اعطا شده است.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه نتایج اقدامات دولت در حوزه مسکن مشهود است، افزود: تورم مسکن در ۶ ماه اخیر به منفی ۲.۲ درصد کاهش یافته که اتفاق خوبی است.

وی افزود: تنها در سال گذشته ۱۴۰۰ میلیون خودرو تولید شده است که در کنار اقدامات انجام شده برای واردات خودرو تورم در این بخش نیز کنترل شده است.

معاون اجرایی رییس جمهور ساماندهی پرداخت یارانه‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده برای اجرای عدالت عنوان کرد و افزود: دولت برای تحقق عدالت آموزشی نیز با اقداماتی مانند افزایش سهم امتحانات نهایی در کنکور و بورسیه دانش آموزان مناطق محروم اهتمام داشته است.

منصوری گفت: اکنون در دولت سیزدهم یک میلیون شغل محقق شده است و امکان استناد به آمار‌ها بر اساس کد ملی و کد بیمه در سامانه‌های مربوطه فراهم است.

معاون رییس جمهور ادامه داد: اکنون در بیش از ۲۰ استان بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها متقاضی نیروی کار هستند.

وی با بیان اینکه دولت در بیش از ۵۰ شاخص اقتصادی رشد داشته است، افزود: معتقدیم اتفاقات مهم و منشا اثر در دولت افتاده اگرچه بطور یقین کاستی‌ها و ضعف‌هایی نیز وجود دارد.

معاون رییس جمهور افزود: برایند این اقدامات اگرچه هنوز خود را در معیشت و سفره مردم نشان نداده و این مساله را می‌پذیریم، اما اعتقاد داریم اصلاح شاخص‌های کلان به تدریج در سطح خُرد نیز اثر می‌گذارد.

منصوری به تحولات دولت در حوزه سیاست خارجی اشاره و بیان کرد: با تعدد سفر‌های موثر رییس جمهور گره گُشایی، حل مسائل مختلف، گسترش روابط سیاسی معطوف به منافع اقتصادی و دور زدن تحریم‌ها اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم نان مردم را به تحریم گره نزدیم و در حالی که برای رفع این مساله پیگیری‌های لازم را در برنامه داریم بر ظرفیت ها، فرصت‌ها و توانمندی‌های داخلی نیز تکیه کرده ایم و با کمک آن‌ها در صدد رفع مشکلات بوده ایم.

منصوری افزود: نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام کشور از سوی دولت با شتاب در حال اجراست.

معاون رییس جمهور گفت: با نگاه مثبت دولت به مقوله جوانگرایی تحولات خوبی اتفاق افتاده است و اکنون جوانان در مسوولیت‌های کلیدی و رده‌های مختلف مدیریتی عُهده دار مسوولیت شده اند.

وی افزود: دولت وامدار هیچ وزیری نیست و مبنای انتخاب وزرا بر اساس سوابق و شاخص‌های مدیریتی و توانمندی بوده است.

منصوری گفت: در حوزه فضای مجازی معتقدیم هر پِلتفرم و سکویی که می‌خواهد فعالیت کند باید قوانین کشور‌ها را بپذیرد و این موضوعی است که در حکمرانی فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی در ادامه افزود: بخشی از مطالبات معیشتی فرهنگیان با اجرای قانون رتبه بندی رفع می‌شود که بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است.

منصوری با بیان اینکه حفظ منزلت معلمان در راس برنامه‌های دولت است، افزود: معتقدیم معلم به دلیل جایگاه و مسوولیت خطیری که دارد باید در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم تعلیم داده شود.

معاون رییس جمهور گفت: دولت در چند مرحله در ۲ سال گذشته با افزایش پایه دستمزد و خدمات بیمه به تقویت معیشت کارگر کمک کرده است.

وی با بیان اینکه تغییرات مدیریتی لایه‌های میانی که از مطالبات دانشجویان است پیگیری می‌شود، افزود: صراحت دانشجویان در نقد سازنده و مطالبه گری سُتودنی است و دولت از این رویه استقبال می‌کند.

منصوری خاطر نشان کرد: در حاکمیت و تصمیم سازیِ کلان باید منفعت جمعی مردم لحاظ شود که یافتن نقطه بهینه کار دشواری است بنابراین ممکن است نواقصی نیز وجود داشته باشد.

معاون رییس جمهور گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی که به سرعت پیش می‌رود و طرح‌های تکمیل سد خرسان و کوهرنگ ۳ در دولت سیزدهم اجرا شده است.

وی افزود: تلاش ما این است که طرح‌های آب اصفهان را به نتیجه برسانیم و در این زمینه نارسایی مدیریتی قابل توجیه نیست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر