قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۰/۰۶

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲ ۱۰ ۰۶
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۰۶۴ دلار و ۷۱ سنت رسید.
کد خبر : ۱۵۸۶۹۶

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، امید به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ۲۰۲۴ قیمت طلا را در روز سه شنبه از ۲۰۶۰ دلار فراتر برد. طلا امروز کمی کاهش قیمت را تجربه کرده، اما همچنان بالاتر از ۲۰۶۰ دلار قرار دارد.


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۰۶۴ دلار و ۷۱ سنت رسید.


انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر کاهش تورم و پایین‌تر از حد انتظار بودن شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه مارس ۲۰۲۴ افزایش داده است.


پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تاجران حالا ۷۰ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد در ماه مارس سال آینده میلادی پایین بیاورد. بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند نرخ بهره دو بار دیگر در نیمه اول ۲۰۲۴ کاهش یابد.


اما برخی مقامات فدرال رزرو هشدار داده‌اند، کاهش نرخ بهره در اوایل ۲۰۲۴ بسیار خوشبینانه است.


شاخص دلار به پایین‌ترین رقم طی ۵ ماه گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر کرده است. سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم رو به کاهش است.


بدتر شدن شرایط اقتصاد دنیا در سال آینده میلادی هم به نفع طلا خواهد بود، چون اقتصاد‌های بزرگ متوجه تاثیرات سیاست‌های سختگیرانه پولی خواهند شد.


در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره امروز با ۰.۳۲ افزایش به ۲۴ دلار و ۴۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۱ درصد کاهش ۹۸۱ دلار و ۶۸ سنت معامله می‌شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر