دلار به پایین‌ترین سطح خود در ۵ ماه گذشته نزدیک شد

دلار به پایین‌ترین سطح خود در ۵ ماه گذشته نزدیک شد
ویدیو/ دلار آمریکا با فشار مواجه است و به پایین‌ترین سطح خود در ۵ ماه گذشته نزدیک شده است.
کد خبر : ۱۵۸۷۱۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، یورو نیز کاهش یافته و نزدیک به بالاترین سطح خود در ۴ ماه گذشته باقی ماند.

امروز چهارشنبه، دلار همچنان تحت فشار بود، در حالی که یورو سقوط کرد و نزدیک به بالاترین سطح خود در ۴ ماه گذشته باقی ماند.


در میان انتظارات مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات متحده به زودی نرخ‌های بهره را کاهش خواهد داد، بر بازار مسلط شد، در حالی که جریان‌های ناچیز در پایان سال حجم معاملات را محدود نگه داشت.

این هفته احتمالا شاهد معاملات ضعیفی خواهیم بود، زیرا معامله گران در سراسر جهان تعطیلات خود به مناسبت آغاز سال جدید را سپری می‌کنند.

شاخص دلار که عملکرد واحد پول آمریکا را در برابر ۶ ارز رقیب می‌سنجد به ۱۰۱.۵۴ واحد رسید. یعنی به پایین‌ترین سطح خود در ۵ ماه گذشته نزدیک شد که هفته گذشته آن را لمس کرد که ۱۰۱.۴۲ امتیاز است.

این شاخص پس از دو سال متوالی افزایش قوی، در حالی که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را با هدف مبارزه با تورم افزایش داده است، به سمت کاهش ۱.۹ درصدی در سال ۲۰۲۳ پیش می‌رود.

کاهش اخیر دلار ناشی از انتظار بازار‌ها برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ است که بر جذابیت پول ایالات متحده تأثیر می‌گذارد.

در همین حال، بر اساس گزارش سرویس CME Fed Watch که انتظارات مربوط به تغییرات نرخ وجوه فدرال را اندازه گیری می‌کند، بازار‌ها از مارس ۲۰۲۴ احتمال کاهش ۷۹ درصدی نرخ‌های بهره را دارند.

در همین حال، یورو پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در ۴ ماه گذشته با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۱.۱۰۳۴ دلار در دیروز، سه شنبه، ۱.۱۰۴۵ دلار رسید.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: دلار یورو ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر