28 اسفند 1402 - 11:00
در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

کنترل عوامل افزایش پایه پولی با قانون جدید بانک مرکزی

کنترل عوامل افزایش پایه پولی با قانون جدید بانک مرکزی
قانون بانک مرکزی زمینه اعمال اقتدار بانک مرکزی و کنترل عوامل افزایش پایه پولی و افزایش تورم را فراهم کرده است.
کد خبر : ۱۵۸۸۳۲

بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به قانون جدید بانک مرکزی که از سال آینده اجرایی خواهد شد؛ اظهار کرد: قانون جدید بانک مرکزی زمینه را برای کنترل عوامل افزایش پایه پولی و افزایش نقدینگی و تورم در کشور فراهم خواهد کرد.


وی افزود:خوشبختانه شاهد بودیم امسال نرخ رشد پایه پولی، تورم و رشد نقدینگی کاهش یافت که ادامه این روند تاثیر بسیاری بر اقتصاد خواهد داشت.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: قانون بانک مرکزی در واقع با افزایش اقتدار این بانک به منظور نظارت و کنترل بر شبکه بانکی، جلوی افزایش پایه پولی توسط برخی بانک ها را هم خواهد گرفت.


محبی نجم آبادی خاطرنشان کرد: قانون جدید بانک مرکزی رابطه بانک‌ها با بانک مرکزی را به طور دقیق مشخص و جایگاه نظارتی بانک مرکزی را در راستای انجام وظایفش تقویت کرده است.


وی افزود: به نظر من قانون بانک مرکزی بخشی از یک پازل است که بخش دوم آن طرح نظام بانکداری است و باید هرچه زودتر تصویب شده و به قانون تبدیل شود تا شاهد تکمیل این پازل باشیم. در واقع قانون بانک مرکزی روابط بانک‌ها با بانک مرکزی را مشخص می‌کند و نظام بانکداری نیز رابطه بانک‌ها با مردم را تعیین خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر