11 دی 1402 - 09:20
کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

تحقق تثبیت اقتصاد‌ی با ساماندهی نظام بانکی/ هدفگذاری ۲۵ درصدی رشد نقدینگی محقق می‌شود

تحقق تثبیت اقتصاد‌ی با ساماندهی نظام بانکی  هدفگذاری ۲۵ درصدی رشد نقدینگی محقق می‌شود
معتقدم مجموعه سیاست‌های بانک مرکزی با هدف تثبیت اقتصادی در سال ۱۴۰۲ با توجه به تثبیت ارزی اخیر، موفق بوده است.
کد خبر : ۱۵۸۸۷۲

به گزارش ایبنا، وحید شقاقی شهری درباره سیاست تثبیت اقتصادی دولت و بانک مرکزی اظهار کرد: این یک بسته سیاستی بوده و با تک سیاست‌هایی که در این زمینه اجرایی شده، متفاوت است.

این اقتصاددان ادامه داد: این بسته سیاستی چند مؤلفه اثرگذار مانند مداخله در بازار، راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا برای پوشش نیاز‌های واقعی ارز در اقتصاد ایران، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی کشور و سیاست‌های تنش زدایی، فعال شدن روابط منطقه‌ای و پیمان‌های پولی و بین المللی است.

وی افزود: بخش دیگر این بسته سیاستی مربوط به سیاست‌های پولی در اقتصاد ایران است که ساماندهی نظام بانکی و کنترل و مهار بانک‌های پرریسک در کنار بحث انضباط بخشی به نظام مالی جهت کنترل رشد نقدینگی از جمله موارد این بسته است.

شقاقی شهری تاکید کرد: در حال حاضر با هدف بانک مرکزی که نقدینگی در سال ۱۴۰۲ رشد ۲۵ درصدی داشته باشد، فاصله اندکی داریم، اما پیش‌بینی حاکی از آن است که ماه‌های آینده این نرخ نیز به دست خواهد آمد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: معتقدم مجموعه سیاست‌های بانک مرکزی با هدف تثبیت اقتصادی در سال ۱۴۰۲ با توجه به تثبیت ارزی اخیر، موفق بوده و توانسته است به بخش عمده‌ای از اهداف خود برسد.

 

 

 

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر