بدترین عملکرد شرکت‌های فناوری نوظهور در اسرائیل در ۵ سال گذشته

بدترین عملکرد شرکت‌های فناوری نوظهور در اسرائیل در ۵ سال گذشته
استارت آپ‌های اسرائیلی در سال ۲۰۲۳ حدود ۷ میلیارد دلار در مقایسه با ۱۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ جمع آوری کردند.
کد خبر : ۱۵۸۸۸۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، داده‌های اولیه نشان داد که استارت‌آپ‌های اسرائیلی در بخش فناوری پیشرفته ۱.۵ میلیارد دلار در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۳ جمع‌آوری کرده‌اند که ۱۵ درصد نسبت به سه ماهه سوم کاهش داشته است.


این پایین‌ترین سطح در پنج سال اخیر است که نشان می‌دهد بخش فناوری پیشرفته در اسرائیل تحت تأثیر جنگی که اسرائیل در غزه به راه انداخته است، شده است.

یک گزارش رویترز به نقل از مرکز تحقیقات سرمایه گذاری خطرپذیر اسرائیل (IVC) و بنیاد LeumiTech، بیان کرد که جمع آوری کمک‌های مالی برای سرمایه گذاری در شرکت‌های فناوری نوظهور در سه ماهه چهارم (از ۲۶ دسامبر) ۱۵ درصد نسبت به سه ماهه سوم کاهش یافته است.


در این گزارش آمده است که گروهی متشکل از ۷۰ نفر از مدیران فناوری آمریکایی هفته گذشته برای نشان دادن حمایت به اسرائیل آمدند، به ویژه با توجه به اینکه حداقل ۱۵ درصد از نیروی کار فناوری برای خدمات ذخیره نظامی فراخوانده شده اند.

فناوری پیشرفته ۱۲ درصد مشاغل، بیش از نیمی از صادرات اسرائیل، ۲۵ درصد مالیات بر درآمد و نزدیک به یک پنجم کل تولید اقتصادی را تشکیل می‌دهد.

به طور کلی، استارت آپ‌های اسرائیلی در سال ۲۰۲۳ حدود ۷ میلیارد دلار جمع آوری کردند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار بود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر