اظهار نظر جدید رئیس جمهور چین درباره اقتصاد این کشور

اظهار نظر جدید رئیس جمهور چین درباره اقتصاد این کشور
شی جین پینگ، در سخنرانی سال نو میلادی اظهار کرد که اقتصاد کشورش پویاتر و مقاوم‌تر از گذشته شده است.
کد خبر : ۱۵۸۸۸۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، شی در سخنرانی خوشبینانه خود با اشاره به جزیره تایوان که پکن ادعا می‌کند بخشی از آن است، وعده داد که چین «مطمئناً دوباره متحد خواهد شد».

وی در سال ۲۰۲۴ در راس دومین قدرت بزرگ اقتصادی جهان با چالش‌های بزرگی مواجه است، زیرا دولت او از زمانی که یک سال پیش به سرعت سیاست سخت‌گیرانه «صفر کووید» را کنار گذاشت، برای حفظ بهبود اقتصادی تلاش کرده است.


اما رئیس جمهور چین تاکید کرد که اقتصاد در سال ۲۰۲۳ طوفان را تحمل کرد و پویاتر و انعطاف پذیرتر از قبل شد و از ارتقای توسعه با کیفیت بالا و صنایع نوظهور مانند خودرو‌های الکتریکی، باتری‌های لیتیومی و پنل‌های خورشیدی سخن گفت.

وی با بیان اینکه در سال آینده باید روند مثبت بهبود اقتصادی را تقویت و تثبیت کنیم و به ثبات بلندمدت اقتصادی برسیم.

شی با اذعان به برخی مشکلات نیز گفت: برخی شرکت‌ها با فشار‌های عملیاتی و برخی افراد در زمینه اشتغال و شرایط معیشتی با مشکل مواجه هستند.

رئیس جمهور چین توضیح داد: هدف ما بلندپروازانه و در عین حال ساده است. در نهایت، این هدف محدود به کمک به افراد برای داشتن زندگی بهتر است.

رشد چین نیز تحت تأثیر نرخ بیکاری بی سابقه در میان جوانان و بحران بدهی در بخش املاک و مستغلات قرار گرفت که بسیار مهم است.

داده‌های رسمی منتشر شده در روز یکشنبه حاکی از کاهش فعالیت صنعتی در سراسر کشور در دسامبر، سومین ماه متوالی انقباض است.

تحلیلگران گزارش دادند که پکن ممکن است با نبرد دشواری برای دستیابی به هدف رشد سالانه حدود پنج درصدی خود روبرو شوند که کمترین میزان در میان بلند پروازی‌های اعلام شده این کشور در سال‌های اخیر است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر