13 دی 1402 - 09:16

تعداد بانک‌های ارائه دهنده چک الکترونیکی به ۱۲ می‌رسد

تعداد بانک‌های ارائه دهنده چک الکترونیکی به ۱۲ می‌رسد
سخنگوی قانون چک گفت: تا هفته آینده ۱۲ بانک ارائه دهنده خدمت چک الکترونیکی را خواهیم داشت.
کد خبر : ۱۵۸۹۷۱

به گزارش ایبنا، آمنه نادعلیزاده سخنگوی قانون چک گفت: حدود ۱۶۳ هزار فقره چک الکترونیکی از ابتدای سال تاکنون (۱۲ دی) صادر شده است که از این تعداد ۱۴۳ هزار فقره نقد شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون به شکل عملیاتی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.

او افزود: ۴ بانک ملی، آینده، مهر اقتصاد و سپه را هم در مرحله آزمون داریم که یکی از این بانک‌ها یعنی بانک ملی به زودی به محیط عملیاتی اضافه خواهد شد و تا هفته آینده ۱۲ بانک ارائه دهنده خدمت چک الکترونیکی را خواهیم داشت.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان سال تمام شعب بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه خواهند داد؟ بیان کرد: از نظر ما زمانی که بانک در محیط عملیاتی قرار می‌گیرد دیگر فرآیند عملیاتی شده است و تولید سرویس سیاست خود بانک است که برنامه ریزی خواهد شد بنابر بانک مرکزی تعیین نمی‌کند که خدمت چک الکترونیکی در تمام بانک‌ها وجود داشته باشد بانک مرکزی این این خدمت را به بانک‌ها می‌دهد و بانک میان شعب توزیع خواهد کرد به نظر می‌رسد باتوجه به بانک‌های پیشرو در این زمینه بانک‌ها به تدریج این محصول را در اختیار مردم قرار دهند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: چک قانون چک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر