دستگیری ۲ نفر به اتهام کلاهبرداری و سوءاستفاده از شهروندان در پوشش وام فوری

دستگیری ۲ نفر به اتهام کلاهبرداری و سوءاستفاده از شهروندان در پوشش وام فوری
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از دستگیری ۲ نفر که درپوشش اعطای وام فوری، کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
کد خبر : ۱۵۹۱۰۷

به گزارش ایبنا، سرهنگ فضل‌اله سواری‌پور در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی غرب استان تهران و طرح شکایت از فردی مبنی بر کلاهبرداری به بهانه ارائه وام و گرفتن چک و سفته، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد فردی اقدام به ایجاد یک دفتر صوری تحت عنوان دفتر فروش و تعمیر کارتخوان در شهرستان رباط کریم کرده و در آنجا ادعای ارائه وام به شهروندان نیز کرده است.

وی ادامه داد: در جریان تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران همچنین مشخص شد که این فرد پس از گرفتن چک و سفته نه تنها وامی به آنان پرداخت نکرده بلکه اقدام به سوءاستفاده از مدارک شکات کرده و آنان را تهدید هم کرده که در صورت طرح شکایت، چک‌ها و سفته‌های آنان را به اجرا خواهد گذاشت.

سواری‌پور با اشاره به شناسایی دفتر فروش این فرد، گفت: همچنین در جریان تحقیقات یکی از همدستان این فرد نیز مورد شناسایی قرار گرفت. در ادامه هماهنگی با مقام قضایی برای انجام عملیات انجام شده و مجوز‌های لازم اخذ شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه همدست این فرد که به عنوان مسئول دفترش فعالیت داشت، در شهرستان شهریار دستگیر شد، گفت: با انتقال این فرد به مقر انتظامی وی تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن محل اختفای متهم اصلی پرونده را در شهرستان رباط کریم اعلام کرد. با کسب این اطلاعات این فرد نیز در عملیاتی جداگانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد که او هم در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه این دو نفر به کلاهبرداری و سوء‌استفاده از مدارک هشت نفر در پوشش اعطای وام فوری اعتراف کردند، گفت: برای دو متهم پرونده‌های جداگانه تشکیل شد و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه پرونده متشکله روانه زندان شدند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر