فرش قرمز گروه ملی انفورماتیک در سندباکس برای رگ‌تک‌ها

فرش قرمز گروه ملی انفورماتیک در سندباکس برای رگ‌تک‌ها
در سندباکس برای فین‌تک‌هافرش قرمز پهن کرده‌ایم و آن‌ها می‌توانند با آوردن طرح‌های خود،راه‌حل‌های مورد نیاز رگولاتور را ارائه دهند.
کد خبر : ۱۵۹۲۰۲

به گزارش ایبنا، علیرضا ماهیار در سومین رویداد «بلاک‌چین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران (رویداد نهم ژانویه)» با بیان این مطلب افزود: در سندباکس ۱۵ طرح آمده که سه طرح از بین آن‌ها به مرحله کاربردپذیری رسیده است.

وی با طرح این سوال که چرا ۱۵۰ طرح به سندباکس وارد نشده است؟، افزود: آیا گروه ملی انفورماتیک خوب درباره سندباکس اطلاع‌رسانی نکرده یا کسی به سندباکس باور نداشته است؟
نایب رییس هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک ادامه داد: در گذشته ما برای طرح‌های وارد شده به سندباکس حقوق‌دان و تحلیلگر اقتصادی نداشتیم و همین طور کسی نبود که بحث‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها را انجام دهد، اما امروز این افراد را در کنار خود داریم.

ماهیار تصریح کرد: در مرحله بعدی سندباکس که به زودی اعلام خواهد شد، حوزه اصلی و تمرکز خود را بر روی حوزه نظارت هوشمند قرار داده‌ایم و فرش قرمز هم برای فین‌تک‌ها و رگ‌تک‌ها پهن است.
وی در واکنش به انتقاداتی که نسبت به رفتار نهاد تنظیم‌گر در حوزه فناوری‌های نوین مطرح می‌شود، گفت: معلوم نیست کسانی که امروز از نهاد تنظیم‌گر انتقاد می‌کنند اگر خود جای نهاد رگولاتور بودند، چگونه رفتار می‌کردند؟

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با اشاره به آغاز حرکت از بانکداری سنتی به سمت بانکداری غیرمتمرکز اظهار داشت: این موضوع تهدیدات و فرصت‌های متقابلی دارد و همزمان با تهدید، فرصت‌هایی مانند توکنایز کردن دارایی‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را همراه خود دارد.

ماهیار با اشاره به ارزش بازار مالی DeFi گفت: از سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۳ ارزش بازار DeFi سالانه ۴۰ درصد رشد کرده و نشان می‌دهد که فرصت‌های بسیار بزرگی در این رابطه وجود دارد.

وی ادامه داد: امروزه به خوبی می‌دانیم که تلفن‌های هوشمند ما تنها وسیله‌ای برای تماس و استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیست بلکه می‌توان کیف پول فراگیر را بر روی آن داشت و ظرفیت تعامل‌پذیری برای آن را فراهم کرد. هرچند که می‌بینیم پلتفرم‌های داخلی به بهانه امنیت، تعامل‌پذیری کافی با یکدیگر ندارند.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک درباره بحث‌های مربوط به استفاده از رمزارز‌ها گفت: در اتحادیه اروپا شاهد تدوین قوانینی در رابطه با تعیین سقف انتقال پول برای کیف‌های پول هستیم و مشخص نیست اگر کسانی که امروز در این حوزه در داخل کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند وقتی مشکلی پیش بیاید، به نهاد بالاسری نگاه کرده و با خود می‌گویند که در اعتراض به مالباختگی خود باید شیشه کجا را بشکنند؟

ماهیار با اشاره به برگزاری رویداد اینوتکنیک در بهمن‌ماه تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا تمامی دانشگاهیان و فعالان حوزه فین‌تک را در این رویداد در کنار خود داشته باشیم تا با محوریت هوش مصنوعی برای مسائل نهاد تنظیم‌گر، راه‌حل ارائه دهند.

وی ادامه داد: ما در گروه ملی انفورماتیک در حال حرکت بر روی لبه فناوری و حرکت از سمت بانکداری الکترونیک به سمت بانکداری هوشمند هستیم، زیرا که یکی از راهبرد‌های کشور این است که جزو ۱۰ کشور اول دنیا در حوزه هوش مصنوعی باشیم، زیرا که هوش مصنوعی، سخت‌افزار نیست که تحریم باشیم بلکه حوزه نرم‌افزار است که نخبگان ایرانی از بهترین‌ها در دنیا هستند.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک در پایان سخنان خود در این رویداد نیز گفت: راهبرد و استراتژی جدید گروه ملی انفورماتیک این است که به هیچ عنوان با کسب‌وکار‌ها رقابت نکرده و جنبه‌های فناوری و اجرایی آن‌ها را در سمت حاکمیت جلو ببریم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر