قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۰/۲۲

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲ ۱۰ ۲۲
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۸ سنت رسید.
کد خبر : ۱۵۹۲۶۴

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز جمعه به دنبال کاهش ارزش دلار و گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه افزایش یافته است. بالا گرفتن تنش‌ها در این منطقه تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است. اما از طرف دیگر، کاهش امید تاجران به پایین آمدن زودهنگام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث دومین کاهش هفتگی قیمت این فلز گرانبها شده است.

 

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۹۵ درصدی به ۲۰۳۸ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

 

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر کرده است.

 

آمریکا و انگلیس حمله‌های هوایی علیه مواضع نظامی یمن به راه انداخته‌اند که قیمت نفت را بالا برده و تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش داده است.

 

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد قیمت مصرف کننده در این کشور بیش از حد انتظار در ماه دسامبر افزایش یافته، اما شاخص تورم سالیانه بدون در نظر گرفتن مواد غذایی و انرژی تا ۳.۹ درصد پایین آمده است؛ بنابراین برخی مقامات فدرال رزرو آمریکا از جمله رئیس فدرال رزرو شیکاگو عقیده دارند این پیشرفت برای آغاز روند کاهش نرخ بهره کافی نیست و نمی‌توان ماه مارس را زمان مناسبی برای آغاز این فرایند اعلام کرد.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ۳۰ و ۳۱ ماه ژانویه ثابت نگه دارد. بازار‌های مالی ۷۱ درصد احتمال می‌دهند کاهش نرخ بهره از ماه مارس آغاز شود.

تاجران پیش‌بینی می‌کنند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی ۱۵۰ واحد کاهش یابد.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر اطلاعات مربوط به قیمت تولیدکننده در آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود.

قیمت نقره امروز با ۱.۶۱ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۲ درصدی ۹۲۲ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر